افزایش اندک قیمت نفت برنت در سایه احتمال توافق یونان

افزایش اندک قیمت نفت برنت در سایه احتمال توافق یونان
قیمت نفت برنت در سایه احتمال توافق یونان و نگرانی‌ها در مورد امنیت منطقه غرب آسیا اندکی بالا رفت و ۶۳.۲۶ دلار در هر بشکه فروخته شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، پس از بروز نشانه‌هایی مبنی بر انعقاد توافقی میان یونان و طلبکارانش به منظور پیشگیری از ورشکستگی در آخر هفته، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی اندکی تغییر کرد.

این درحالی است که مذاکرات دشوار ایران برای پایان دادن به تحریم‌ها علیه صادرات نفتش همچنان ادامه دارد.

قیمت نفت برنت پس از کاهش برای دو روز متوالی، اندکی افزایش یافت اما روند کاهشی قیمت نفت خام آمریکا پس از بروز نشانه‌هایی مبنی بر افزایش تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا، معیاری برای تولید آتی این کشور، ادامه یافت.

حمله تروریستی یک از اعضای داعش به مسجدی در کویت و کشته و زخمی شدن 225 نفر، نگرانی‌ها در مورد امنیت منطقه غرب آسیا را شدت داد و یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت عنوان شده است.

فلیپ فلاین تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، اگر راه‌حلی برای مشکلات یونان یافته شود، بازار با یک افزایش بزرگ مواجه خواهد شد.

هر بشکه نفت برنت 6 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 63.26 دلار فروخته شد. این نوع نفت در طول هفته گذشته 0.3 درصد افزایش یافت.

نفت خام آمریکا نیز 7 سنت کاهش یافت و 59.63 دلار در هر بشکه فروخته شد.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد که تنها 3 دکل حفاری نفتی آمریکا در هفته گذشته از فعالیت خارج شده است که کمترین تعداد در 5 هفته گذشته به شمار می‌رود.

۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۲۶
تعداد بازدید : ۴۹۷