یارانه پردرآمدها باید به نفع تولید حذف شود

یارانه پردرآمدها باید به نفع تولید حذف شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه پردرآمدها باید به نفع تولید حذف شود گفت:بخش تولید تا کنون هیچ نفعی از اجرای قانون هدفمندی نبرده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم علی اکبر ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی، با اشاره به اینکه از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون بخش تولید هیچ نصیبی نبرده است و تولید کنندگان ناگریز شده اند تبعات اجرای این قانون را در کنار فشارهای ناشی از تحریم ها تحمل کنند.

 وی ادامه داد:پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تا قبل از سال 93 ما به هیچ عنوان سهم یارانه تولید را مشخص نکرده بودیم اما سال گذشته سهم تولید از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص شد که متاسفانه این یارانه نیز در اختیار تولیدکنندگان قرار نگرفته است.

ناصری ادامه داد: امسال نیز در قالب بودجه، سهم تولید از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را مشخص کرده‌ایم و برای تأمین این منابع نیز براساس بند «و» تبصره 21 قانون بودجه از دولت درخواست کرده‌ایم تا یارانه نقدی را تنها در اختیار افراد نیازمند واقعی قرار داده و با حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی، منابع پرداخت یارانه به بخش تولید را تامین کند.

 عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت:سود تولید باید در داخل کشور افزایش یابد، به این معنا که دولت در هدفمندی یارانه ها، یارانه ی افراد پر درآمد و همچنین یارانه ی سوخت و  انرژی را به تولید داده تا هزینه تولید کاهش و میزان سود دهی آنها افزایش یابد. اینکه یارانه چه تعداد افراد حذف شده است هنوز مشخص نیست و وزارت تعاون آمار دقیقی ارائه نکرده است.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۰
تعداد بازدید : ۵۲۴