گاز ایران بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای پاکستان است

گاز ایران بهترین و ارزان‌ترین گزینه برای پاکستان است
رئیس مجمع تجار و روشنفکران پاکستان با اشاره به نیاز کشورش به واردات گاز ایران گفت: گاز ایران همچنان بهترین و ارزان ترین گزینه برای پاکستان جهت احیای اقتصاد آسیب دیده اش است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، میان زاهد حسین، رئیس مجمع تجار و روشنفکران پاکستان گفت، پیشرفت در مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های غربی در طی روزهای آینده، تاثیر مثبتی بر صلح جهانی، تجارت منطقه ای و بخش های انرژی داخلی خواهد داشت.
وی که در جمع تجار پاکستانی سخن می گفت اظهار داشت، لغو تحریم های ایران پس از توافق نهایی به پاکستان که به شدت نیازمند انرژی است کمک خواهد کرد تا از طریق واردات گاز طبیعی از طریق خط لوله 700 کیلومتری، اقتصاد خود را ارتقاء بخشد.
وی گفت گاز ایران همچنان بهترین و ارزان ترین گزینه برای پاکستان جهت احیای اقتصاد آسیب دیده اش است.
زاهد حسین خاطر نشان کرد: «آمریکا برای مدتی طولانی به پاکستان اجازه نداده از ایران گاز وارد کند و از امضای پیمان هسته ای که به سود اقتصاد پاکستان است، خودداری کرده است.»
وی در ادامه گفت، واردات گاز از ترکمنستان دشوار است و طرح های واردات گاز از قطر از طریق خط لوله هنوز قطعی نشده است، بنابراین پاکستان باید تلاش های خود برای خرید گاز از ایران را احیا کند.
رئیس مجمع تجار و روشنفکران پاکستان گفت، ایران همچنین از طریق عرضه ال ان جی و ال پی جی ارزان قیمت می تواند به پاکستان کمک کند و این به پاکستان کمک خواهد کرد تا منابع ارزی زیادی را صرفه جویی کند.
وی در ادامه افزود: «پس از لغو تحریم های ایران، هند و چین نیز تمایل خواهند داشت از ایران گاز بخرند و ایران به پاکستان کمک خواهد کرد تا بابت ترانزیت گاز کسب درآمد کند. ایران 80 میلیون نفر جمعیت دارد، پایه مصرفش به اندازه ترکیه است، منابع معدنی اش به اندازه استرالیاست، 9 درصد نفت و 18 درصد گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. بنابراین نباید از این کشور چشم پوشید.»
زاهد حسین ادامه داد، تفاهم اولیه بین ایران و قدرت های غربی قیمت نفت را 4 درصد کاهش داده، در حالی که توافق نهایی به ایران اجازه خواهد داد تا اقتصاد بحران زده خود را احیا نماید.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۶۲۳