قیمت فرآورده های نفتی در آسیا کاهش یافت

قیمت فرآورده های نفتی در آسیا کاهش یافت
قیمت فرآورده های نفتی در هفته منتهی به ١٩ ژوئن (جمعه، ٢٩ خردادماه) در بازار سنگاپور کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٩ ژوئن نسبت به هفته پیش از آن ٤٧ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٨٨ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشکه رسید.

تقاضا برای بنزین در این منطقه به اندازه ای چشمگیر شده است که پالایشگران برای تامین تقاضای داخلی، مجبور به واردات آن از سایر بازارها شده اند که در این میان، عمده واردات از اروپا است.

قیمت نفت گاز نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٢ سنت کاهش به ٧٤ دلار و ٦٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٥٦ دلار و ٧ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٣٦ سنت کاهش را نشان می دهد.

حجم ذخیره سازی نفت کوره در سنگاپور به شدت افزایش یافته است، به گونه ای که در مقایسه با هفته های گذشته به بالاترین سطح در ماه ژوئن رسیده و نسبت به مدت مشابه پارسال ٣١ درصد افزایش نشان می دهد.

تحلیگران بر این عقیده اند که با توجه به کاهش صادرات نفت کوره از اروپا به آسیا، این امر می تواند سبب کم شدن عرضه این فرآورده نفتی درآسیا و پایین آمدن سطح ذخیره سازی این فرآورده سنگین پالایشگاهی دراین منطقه شود.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در بازار رتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٥٩ سنت کاهش یافت و به ٩٤ دلار و ٩٦ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک بر خلاف آسیا و اروپا با اندکی افزایش ١٠٥ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه معامله شد که نسبت به هفته گذشته افزایش ١٥ سنتی را نشان می دهد.

۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۴۸۲