اظهارنامه‌های مالیاتی را در دفاتر پستی تکمیل کنید

اظهارنامه‌های مالیاتی را در دفاتر پستی تکمیل کنید
معاون فنی مدیرعامل پست گفت: مودیان مالیاتی تا پایان تیرماه سال جاری می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی سراسر کشور اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، اسماعیل بوداغی در تکمیل خبر فوق اظهار کرد: براساس همکاری مشترک پست و سازمان امور مالیاتی کشور، همچون سال‌های گذشته مودیان امور مالیاتی می توانند با مراجعه به دفاتر پستی سراسر کشور و سامانه مالیاتی مراحل پرونده خود را تکمیل کنند.

وی هدف از ایجاد تعامل میان سازمان امور مالیاتی کشور با پست را سرویس‌دهی بهینه، دقیق، سریع و با کیفیت برشمرد و افزود: با اجرای این طرح  تعاملات حضوری با مودیان مالیاتی حذف و تعاملات الکترونیکی جایگزین خواهد شد.

معاون فنی پست با اشاره به اینکه همکاری دو طرف وارد فاز جدیدی شده که قطعاً نتایج خوبی را برای مردم به همراه خواهد داشت تصریح کرد: با این کار گامی بلند در راستای تحقق دولت الکترونیک برداشته می‌شود.

او گستردگی و پراکندگی واحدهای پستی و امنیت این  شبکه را از دلایل اصلی واگذاری خدمت مربوطه به پست دانست و اظهار داشت: با توجه به تجربیات همکاری موفق گذشته دو سازمان در این زمینه، طی سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم به اجرای اولین مرحله از ساماندهی امور ارایه خدمات الکترونیک به مودیان خود کرد که در این چارچوب مقرر شد با همکاری دفاتر و مراکز پستی خدمات الکترونیکی به مودیان ارایه کند.

معاون فنی پست، سازمان امور مالیاتی را از شرکای خوب پست در انجام خدمات نیابتی برشمرد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، پست در شهر تهران و برخی از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، در مراکز امور مالیاتی مستقر و خدمت‌رسانی می‌نماید.

وی با بیان اینکه این خدمت که به صورت خاص به هموطنان ارایه می‌شود و واحدهای ارایه کننده خدمات دوره‌های آموزشی لازم را پیش از شروع طرح فرا گرفته‌اند؛ خاطر نشان کرد: براساس این همکاری فرآیندهای الکترونیکی از جمله ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیک، تسلیم اظهارنامه الکترونیکی در کلیه منابع مالیاتی، پرداخت الکترونیکی مالیات، تسلیم الکترونیکی فهرست‌های مالیات حقوق کارکنان، تسلیم الکترونیکی صورت معاملات فصلی،‌ انجام الکترونیکی تمامی فرآیندهای مالیاتی مشاغل خودرو، دسترسی الکترونیکی به خلاصه پرونده مالیاتی مودیان، ثبت الکترونیکی، نصب و بهره‌برداری از صندوق‌ها، نرم‌افزارهای فروش از طریق پایگاه اینترنتی عملیات الکترونیکی مودیان ارایه می‌شود.

او هدف نهایی این خدمات را رضایت مودیان دانست و اظهار امیدواری کرد: با گسترش تعامل بین دو سازمان خدمات درخور و مطلوبی به هموطنان ارایه و منافع دو سازمان به بهترین نحو تامین می‌شود.

طرح مالیات بر مشاغل خودرو از اواسط خردادماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده است.

۸ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۴۴۳