تقاضای جهانی نفت خام از مرز ٩٣ میلیون بشکه فراتر می رود

تقاضای جهانی نفت خام از مرز ٩٣ میلیون بشکه فراتر می رود
تقاضای جهانی نفت خام در سال ٢٠١٥ به ٩٣ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز می رسد که این رقم ٨٠٠ هزار بشکه بیشتر از پیش بینی اوپک است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، در حالی که گزارش ماه ژوئن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره تقاضای جهانی نفت نشان  می دهد که تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٥ به ٩٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز می رسد، پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (یی آی ای) روزانه ٨٠٠ هزار بشکه و برآورد آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای) یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز بیشتر از پیش بینی اوپک است.

سهم کشورهای عضو اوپک ازتقاضای جهانی نفت در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ٣٠ میلیون و ٧١٠ هزار بشکه و سهم کشورهای غیر عضو اوپک ٥٨ میلیون و ١٦٠ هزار بشکه تعیین شده است؛ برآورد این اداره از ان جی ال اوپک نیز چهار میلیون و ٤٣٠ هزار بشکه در نظر گرفته شده است.

براساس گزارش اوپک، تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٥ به ٩٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز می رسد که سهم اوپک از این مقدار ٢٩ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه و سهم غیر عضو اوپک و  مایعات گازی (ان جی ال) اوپک ٦٣ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز است.

در همین حال گزارش ماه ژوئن آژانس بین المللی انرژی، تقاضای جهانی نفت برای سال ٢٠١٥ را روزانه ٩٣ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه نشان می دهد که سهم اوپک از این مقدار ٢٩ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه، عرضه غیر اوپک ٥٧ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه و سهم ان جی ال اوپک نیز ٦ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز خواهد بود.

برخی از کارشناسان معتقدند یکی از دلایل کاهش قیمت نفت پارسال پیش بینی نادرست برخی موسسه های معتبر بین المللی درباره تقاضای نفت بوده است که این پیش بینی نادرست مازاد عرضه نفت در بازار را در پی داشته است.

۸ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸
تعداد بازدید : ۶۳۳