آرامش شاخص بورس در ارتفاع ۶۴ هزار واحد

آرامش شاخص بورس در ارتفاع ۶۴ هزار واحد
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس به رشد ۳۱ واحدی بسنده کرد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ بازار سرمایه روز آرامی را در جریان معاملات سومین روز هفته سپری کرد و با دادوستد 491 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 104 میلیارد تومان در 33 هزار نوبت، شاخص بورس 31 واحد رشد کرد و در ارتفاع 64 هزار و 332 واحد قرار گرفت.
نمادهای معاملاتی وبصادر، شبندر و شپنا نیز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای معاملاتی تاپیکو، فارس و وکار بیشترین تاثیر منفی را بر روند حرکتی نماگر بازار سهام داشتند و نمادهای معاملاتی وبملت، وبصادر، شبندر، شپنا، خپارس، خودرو و تاپیکو هم بیننده ترین نمادهای امروز بازار بودند.
بیشترین افزایش قیمت نیز امروز از آن نمادهای معاملاتی قشهد، غشان و شفارا و بیشترین کاهش قیمت به نام نمادهای معاملاتی شنفت، دامین و کاذر شد؛ بعلاوه این که نمادهای شلعاب، غشاذر و غگل برترین تقاضا و فنوال، غگلح و شبهرنح بیشترین عرضه ها را در روزجاری شاهد بودند.
شاخص های اصلی بازار نیز امروز روند متعادلی را پشت سر گذاشتند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 13 واحد، کل(هموزن) 11 واحد، قیمت(هموزن) 10 واحد، آزادشناور 104 واحد و بازار اول 48 واحد رشد و شاخص بازار دوم 95 واحد افت کردند.
در بازارهای فرابورس ایران نیز دادستد 75 میلیون ورقه به ارزش 96 میلیارد تومان در 15 هزار نوبت رقم خورد و آیفکس با 2.6 واحد کاهش در کانال 721 واحد متوقف شد.
بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای قند لرستان، قند مرودشت، تجارت الکترونیک پارسیان، حق تقدم شرکت نفت بهران، اوراق مشارکت شرکت گروه صنعتی بوتان و توقف نماد معاملاتی شرکت های ایرکا پارت صنعت، داروسازی روز دارو، مهرکام پارس، شرکت فرآورده های نسوز آذر، نوسازی و ساختمان تهران و بیمه میهن هم از دیگر رویدادهای امروز بازار سهام بود.
۸ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۴۸۳