وزیر نفت عراق به تهران آمد/آغاز مذاکرات برای خرید بنزین از ایران

وزیر نفت عراق به تهران آمد/آغاز مذاکرات برای خرید بنزین از ایران
وزیر نفت و انرژی عراق که روز پنجشنبه گذشته با هیئت همراه به ایران سفر کرده است برای خرید بنزین با مقامات ایرانی وارد مذاکره شد.
عبد الکریم اللعیبی وزیر نفت و انرژی عراق که روز پنجشنبه گذشته با هیئت همراه خود به ایران سفر کرده است قصد دارد طی این سفر از برخی واحد های پالایشی ایران مانند پالایشگاه شهید تندگویان تهران دیدن کند.
شنیده ها حاکی از این است که وزیر نفت عراق همچنین برای خرید بنزین نیز قصد دارد با مقامات صنعت نفت کشور مذاکره کند.
این گزارش اضافه می کند چندی پیش نیز وزیر انرژی و نفت افغانستان نیز که به ایران آمده بود مذاکراتی را برای خرید سوخت با مقامات ایرانی داشته است.

سفر وزیر نفت عراق برای انجام مذاکرات در خصوص خرید سوخت در حالی است که بی بی سی روز گذشته اعلام کرد، عبدالکریم اللعیبی در جریان این سفر درباره همکاری بین کشورهای عضو اوپک و خاور میانه برای حفاظت از مسیرهای آبی و منابع نفتی با مقامهای ایرانی بحث و مذاکره خواهد کرد.
بر اساس این گزارش اللعیبی در این باره تاکید کرد: هدف سفر من به تهران این است که دوستان ایرانی را تشویق کنم که به جهان این اطمینان را بدهند همه کشورها مایل به حفاظت از مسیرهای آبی و حفاظت از روند تولید و صادرات نفت در خاور میانه و خلیج فارس هستند .
وی تصریح کرد: در غیر این صورت کل جهان و در نتیجه اقتصاد بین المللی تحت تاثیر این مساله قرار خواهند گرفت.
ایران تهدید کرده است در صورت اعمال تحریم نفتی از سوی غرب تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. روزانه یک پنجم نفت تولیدی جهان از طریق این تنگه به بازارهای بین المللی منتقل می شود.
۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۹:۴۷
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۲