توزیع ٦٨ میلیارد لیتر فرآورده نفتی با نفتکشهای جاده پیما

توزیع ٦٨ میلیارد لیتر فرآورده نفتی با نفتکشهای جاده پیما
سال گذشته بیش از ٦٨ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی از طریق نفتکشهای جاده پیما به مبادی مصرف حمل شده است.

معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (در بخش حمل و نقل مواد سوختی) به خبرنگار شانا، گفت: پارسال در مجموع ٦٨ میلیارد و ١٥٧ میلیون و ٩٨٢ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره،همچنین گاز مایع و سوخت هوایی از طریق ناوگان نفتکش به مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

عباس فیلسرایی افزود: این میزان حمل فرآورده با نفتکشهای جاده پیما در قیاس با دیگر روشها (ریلی، گازکش،دریایی اعم از کشتی و شناور) سهمی نزدیک به٥٩,٥ درصد را به خود اختصاص داده است.

معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (در بخش حمل و نقل مواد سوختی)درباره هزینه حمل فرآورده های نفتی از این طریق(نفتکش جاده پیما) نیز گفت: در سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان بابت هزینه حمل فرآورده های نفتی از طریق نفتشکهای جاده پیما پرداخت شد که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن (سال ٩٢) ٢٨٥ میلیارد تومان افزایش یافته است.

فیلسرایی حمل فرآورده های نفتی به وسیله نفتکشهای جاده پیما را بر حسب تن کیلومتر نیز ٩ میلیارد و ٤٩٨ میلیون و ٦٢٦ هزار تن کیلومتر اعلام و اظهار کرد: این میزان در سال قبل از آن ٢,٧٦ درصد رشد داشته است.

۸ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۶۰۶