بیمارستان نفت اهواز به پیشرفته ترین دستگاه پایش سلامت بیمار مجهز می شود

بیمارستان نفت اهواز به پیشرفته ترین دستگاه پایش سلامت بیمار مجهز می شود
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: نخستین بار در کشور در نظر داریم سیستم مانیتورینگ ( hi-tech ) را برای افرادی که از نظر وضع سلامت جسمانی پرخطر محسوب می شوند، در بیمارستان بزرگ نفت مورد استفاده قراردهیم .
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، دکتر فرهاد کلانتری با بیان این که هدف از به کارگیری این سیستم جدید پیشگیری از تشدید بیماری و ارتقای سطح سلامت افرادی است که در مناطق عملیاتی مشغول به کار هستند افزود: در صورتی که هنگام پایش مشخص شود وضع جسمانی این افراد از حال عادی خارج شده است  این موضوع در کمترین زمان ممکن به بیمار اطلاع داده می شود تا وی خود را به نزدیکترین مرکز درمانی معرفی کند.

وی با بیان این که روزانه بیش از ٧ هزار نفر به بیمارستان بزرگ نفت  مراجعه می کنند و سالانه حدود ١٩ هزار نفر در این مرکز بستری می شوند، اظهار کرد: براساس ارزیابیهای  صورت گرفته از بیماران و مراجعان، عملکرد کادر درمانی و کارکنان این بیمارستان همواره مثبت و ثمربخش ارزیابی شده که این  دستاورد مهم  باعث افتخار مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز است.

کلانتری گفت: به تازگی سیستم سرمایش بیمارستان دچار اشکال شده بود که سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای بیماران، مراجعان و پرسنل بیمارستان شد که ضمن پوزش بابت این مورد، از ابتدای بروز نقص فنی به منظور رفاه حال بیماران نصب کولرهای گازی در اتاقهای بیماران و سالنهای انتظار در دستور کار قرار گرفت که این کار هم اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند .

 رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان این که طرحهای متعددی برای بهسازی و نوسازی تاسیسات و امکانات بیمارستان در دست اجراست، افزود: علاوه بر رفع اشکال سریع سیستم برودتی فعلی قرار است بزودی دستگاههای سرمایشی پیشرفته از نوع چیلرهای تراکمی جایگزین سیستم فعلی  شود که با انجام این کار علاوه بر بازده سرمایشی بالاتر، انرژی کمتری نیز مصرف می شود .  

 وی با تاکید بر این که روزآمد کردن تجهیزات درمانی یکی از مهمترین اولویتهای سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت است، اظهار کرد: خرید و نصب دستگاه ماموگرافی دیجیتال پرقدرت، راه اندازی دومین مرکز آنژیوگرافی و به کارگیری دستگاههای جدید  سی تی اسکن  و رادیولوژی دیجیتال، از جمله طرحهایی است که بزودی در این بیمارستان اجرا می شود. 

کلانتری ادامه داد: همچنین در همین راستا بخشهای اطفال و نوزادان، فیزیوتراپی، داخلی مردان، اینترونشنال، اتاقهای عمل و راهرو های طبقه سوم بیمارستان در سالهای اخیر نوسازی و بهسازی شده است .

 بیمارستان بزرگ نفت اهواز یکی از مراکز بزرگ درمانی وزارت نفت است که با هدف ارائه خدمات پزشکی به کارکنان و خانواده های صنعت نفت  از سال ١٣٧٩ فعالیت خود را آغاز کرد.
۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۷
تعداد بازدید : ۶۰۵