سیده فاطمه مقیمی خبر داد صدور کارت‌های بازرگانی با اعتبار بالاتر از یکسال

سیده فاطمه مقیمی خبر داد صدور کارت‌های بازرگانی با اعتبار بالاتر از یکسال
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران از افزایش مدت اعتبار کارت‌های بازرگانی در آینده خبر داد و گفت: صدرو کارت‌های بازرگانی سه ساله و پنج ساله در دستور کار اتاق بازرگانی است و سهولت در سرعت بخشیدن به صدور کارت بازرگانی را پیگیری‌می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی تهران سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره مدت اعتبار کارت‌های بازرگانی که در حال حاضر برای افراد حقیقی به صورت یک ساله صادر می‌شود، عنوان کرد: شرایط سه ساله و پنج ساله در سیستم صدور کارت بازرگانی دیده شده است و آن‌هایی که حائز شرایط باشند یعنی مدارک شان کامل باشد و مشکل مالیاتی نداشته باشد می‌توانند کارت بازرگانی با اعتبار طولانی‌تر دریافت کنند.

او در بخش دیگر صحبت‌هایش اظهار کرد: از نظر قانون اساسی نمی‌توان جلوی ایجاد کسب و کار جدید را گرفت یا برای آن مانعی ایجاد کرد.

مقیمی با بیان اینکه ایجاد تسهیلات برای کسب و کار در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: نباید مقابل نیروی جوانی که می‌خواهد وارد بازار شود ممنوعیت ایجاد کنیم تا نتواند کارت بازرگانی دریافت کند و فعالیت اقتصادی انجام دهد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران درباره رویکرد اتاق بازرگانی در دوران جدید نسبت به صدور کارت‌های بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی از نظر قانونی حمایت لازم را برای صدور کارت بازرگانی در جهت ایجاد کسب و کار جدید انجام می‌دهد. البته از نظر سلامت صدور کارت بازرگانی هیات رییسه جدید اتاق حساسیت لازم را در نظر می‌گیرد اما در عین حال نسبت به رسیدگی به درخواست مردمی که برای دریافت کارت بازرگانی مراجعه می‌کنند اقدام خواهد کرد.

مقیمی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مانعی برای صدور کارت بازرگانی ایجاد نخواهد کرد و موانع موجود تنها موانع قانونی است، عنوان کرد: مطمئنا تمام موارد قانونی که برای صدور کارت بازرگانی وجود دارد لحاظ خواهد شد و سهولت در سرعت بخشیدن به صدور کارت بازرگانی در دستور کار خواهد بود. اکنون هم متقاضیان کارت بازرگانی می‌توانند از طریق رایانه در خواست خود را مطرح کنند و اگر هم کسری مدارکی وجود داشته باشد از همین طریق به متقاضی اعلام می‌شود.
۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۸۷۱