وزیر نفت الجزایر:الجزایر اروپا را در تحریم نفت ایران همراهی نخواهد کرد

وزیر نفت الجزایر:الجزایر اروپا را در تحریم نفت ایران همراهی نخواهد کرد
وزیر نفت الجزایر با اشاره به تحریم نفت ایران توسط اروپا و احتمال اقدام پیش دستانه ایران گفت کشورش برای پرکردن جای خالی نفت ایران در بازار اروپا تولید خود را افزایش نخواهد داد.
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس وزیر نفت الجزایر تاکید کرد کشورش برای جبران کمبود نفت ایران در بازار تولید نفت خود را افزایش نخواهد داد.
کشورهای اروپایی طی هفته جاری با تحریم نفت ایران از اواسط تیر سال آینده موافقت کردند و امیداورند با افزایش تولید سایر کشورها بتوانند توقف ورود نفت ایران به بازار اروپا را جبران کنند. از سوی دیگر نمایندگان مجلس ایران در حال تهیه طرحی هستند که بر اساس آْن ایران در اقدامی پیش دستانه زودتر از تیر سال آینده صادرات نفت خود به اروپا را متوقف خواهد کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر یوسف یوسفی گفت:« اگر ایران در اقدامی پیش دستانه در برابر یک تحریم نفتی برنامه ریزی شده عرضه نفت خود را متوقف کند الجزایر تولید خود را افزایش نخواهد داد».
وی افزود:  «ما برای خود برنامه ای داریم که تغییر داده نخواهد شد».
این موضع الجزایر در نقطه مقابل عربستان قرار دارد که تاکید کرده در برابر تحریم نفت ایران توسط اروپا صادرات نفت خود به این قاره را افزایش خواهد داد.
موضع گیری های اخیر عربستان در برابر تحریم نفت ایران توسط اروپا با روح همکاری و مشارکت اعضا در درون سازمان اوپک همخوانی ندارد. یک نماینده ایران در مجلس خواستار تشکیل برگزاری نشست فوق العاده اوپک برای بررسی مواضع عربستان علیه ایران شده است که البته داوجونز به نقل از منابع آگاه اوپک اعلام کرد درخواست رسمی از سوی ایران به مقامات اوپک ارائه نشده است.
ریاست دوره ای اوپک از ابتدای ۲۰۱۲ بر عهده عراق قرار گرفته است.
۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۵:۰۸
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۰۳۹