دولت هند مجوز فعالیت بیمه‌های ایرانی را تمدید کرد

دولت هند مجوز فعالیت بیمه‌های ایرانی را تمدید کرد
دولت هند در اقدامی با هدف کمک به واردات نفت از ایران، مجوز فعالیت ۲ شرکت بیمه ایرانی جهت بیمه کشتی های عازم بنادر این کشور را از ۲۵ ژوئن به مدت یک سال تمدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، بر اساس یک بخشنامه صادر شده، دولت هند در اقدامی با هدف کمک به واردات نفت از ایران، مجوز فعالیت 2 شرکت بیمه ایرانی جهت بیمه کشتی های عازم بنادر این کشور را از 25 ژوئن به مدت یک سال تمدید کرد.
تمدید قبلی 6 ماهه فعالیت شرکت های حمایت و جبران خسارت کیش و حمایت و جبران خسارت قشم که قبلا با عنوان کیتا پی اند آی کلاب شناخته می شد، روز 26 ژوئن اعمال شده بود.
این تمدید به هند کمک خواهد کرد تا نفت خریداری شده از تهران را با کشتی های ایرانی دریافت کند. این در حالی است که تحویل کالاهای غیرنفتی و کالاهای صنعتی عمدتا توسط کشتی های شرکت کشتیرانی حافظ دریا آریا انجام می شود.
هند، چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان و دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، در ماه می، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 66 درصد نفت بیشتر از ایران خریداری کرد.
تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران که از اول جولای 2012 به اجرا گذاشته شده، اعضای گروه بین المللی حمایت و جبران خسارت مستقر در اروپا که پوشش بیمه ای بخش عمده ای از تانکرهای جهان را تامین می کنند، از بیمه محموله های نفتی و سایر محموله های ایران منع کرده و زمینه ساز ایجاد شرکت های بیمه جدید شده است.
ایران و گروه 1+5 در تلاش اند تا از طریق انعقاد یک توافق جامع، به اختلافات 12 ساله بر سر برنامه هسته ای این کشور خاتمه دهند که موجب کاهش تحریم ها علیه تهران خواهد شد.
غرب مدعی است، ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای است، اما ایران می گوید برنامه هسته ای خود را برای تولید برق دنبال می کند.
مذاکره کنندگان دو طرف به امید دستیابی به توافق تا قبل از اتمام ضرب الاجل روز سه شنبه در شهر وین دور هم جمع شده اند.
۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۴۸۸