شرکت شل: مصرف‌کنندگان بازنده اصلی تحریم نفتی ایران هستند

شرکت شل: مصرف‌کنندگان بازنده اصلی تحریم نفتی ایران هستند
یک مقام ارشد شرکت نفتی شل با اشاره به پیامدهای تحریم نفتی ایران توسط اروپا گفت که مصرف‌کنندگان نفت بازندگان تحریم نفتی ایران هستند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز"، "پتر ووزر" رئیس اجرایی شرکت انگلیسی نفتی شل اعلام کرد: شرکت شل تحریم نفتی مورد نظر اتحادیه اروپا علیه ایران را اجرایی خواهد کرد اما به زمان نیاز دارد تا جزئیات این تحریم‌ها را که به افزایش بهای نفت منجر خواهد شد را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، وی در مجمع اقتصادی داوس افزود:ما شرکتی اروپایی هستیم و اثرات این تحریم متوجه ما نیز خواهد شد ضمن اینکه قصد داریم این تحریم ها را اعمال کنیم. من نیازدارم که همه جزئیات (این موضوع) را بررسی کنم تا ببینم تا ۶ ماه آینده وضعیت چطور خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در نهایت چه کسی از این تحریم ها آسیب خواهد دید گفت: از دیدگاه کاملا خالص و مبتنی بر اقتصاد، بازنده (اصلی) این تحریم‌ها مصرف‌کنندگان هستند چرا که سرانجام ضمن بی‌ثباتی، به افزایش بهای نفت منجر خواهد شد.

شل یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت خام ایران است و روزانه حدود ۱۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا و حدود همین میزان نفت هم به آسیا صادر می کند.
این در حالی است که قرارداد این شرکت با شرکت ژاپنی "شودا" در ماه مارس (اسفند ماه) به پایان خواهد رسید.
۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۱,۰۸۵