رئیس اتحادیه پالایشگاههای نفت ایتالیا:تحریم نفت ایران، ۷۰ پالایشگاه اروپا را به تعطیلی می‌کشاند

رئیس اتحادیه پالایشگاههای نفت ایتالیا:تحریم نفت ایران، ۷۰ پالایشگاه اروپا را به تعطیلی می‌کشاند
رئیس اتحادیه پالایشگاه‌های نفت ایتالیا گفت که تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا منجر به بسته شدن ۷۰ پالایشگاه نفت اروپا خواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، "پیرو دی سیمونه رئیس اتحادیه پالایشگاههای نفت ایتالیا گفت: کشورهای آسیایی به دلیل خرید نفت ارزان از ایران و فروش محصولات آن به ما باعث تعطیلی پالایشگاههای اروپا میشوند.
 
وی گفت: پنج پالایشگاه نفت ایتالیا در حال حاضر در آستانه تعطیلی هستند و در کل اروپا ما احتمال می‌دهیم ۷۰ پالایشگاه به تعطیلی کشیده شوند.
 
پالایشگاه "پتروپلاس هولدینگز" نیز که دارای پنج نیروگاه بزرگ در اروپا است به علت بدهی های بانکی اعلام ورشکستگی کرد.

دی سیمونه همچنین گفت: اگر پالایشگاه‌های اروپا نفت عربستان و روسیه را جایگزین نفت ایران کنند بازهم به دلیل ارزان بودن محصولات کشورهای آسیایی پالایشگاه‌های اروپا در معرض ورشکستگی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین گفت: ایران نفت خود را بدون محدودیت به فروش خواهند رساند و من مطمئنم که آنها مشتری‌های خود را پیدا خواهند کرد.
 
"آمریتا سان" تحلیلگر مسائل انرژی اروپا نیز گفت: با تحریم نفت ایران، قیمت نفت خام افزایش پیدا می‌کند و  بالا ماندن قیمت نفت حاشیه امنیت سود پالایشگاههای اروپا را به خطر خواهد انداخت. بنابراین انتظار می‌رود هم در اروپا و هم در آمریکا بعضی از آنها به تعطیلی کشیده شوند.

دی سیمونه در پایان گفت: در حال حاضر فقط پالایشگاه‌های بزرگی که گازائیل تولید می‌کنند با افزایش تقاضا مواجه هستند و فقط آنها می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند اما بقیه پالایشگاه‌ها در خطر هستند.
۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۵:۰۷
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۹