قمی ها بیش از ٢٧٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی مصرف کردند

قمی ها بیش از ٢٧٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی مصرف کردند
مصرف فرآورده های نفتی منطقه قم در سه ماهه نخست امسال، به بیش از ٢٧٠ میلیون لیتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم به خبرنگار، گفت: در سه ماهه نخست امسال، ٢٧١ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه قم عرضه و مصرف شده است که این مقدار از  کاهش حدود چهار میلیون لیتری مصرف آنها نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

مهدی کاشی مصرف بنزین امسال این منطقه را در ٩٣ روز نخست سال، ١١٩ میلیون و ٥٧٥ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، با افزیش ٦ درصدی همراه شده است.

وی حضور زائران و مسافران این منطقه را در برنامه ها، اعیاد و مناسبتها به ویژه در فرودین ماه از دلایل افزایش مصرف بنزین برشمرد.

به گفته کاشی، در بهار امسال، ١٣٧ میلیون و ٦٨٤ هزار لیتر نفت گاز در این منطقه مصرف شده که با توجه به پایشهای انجام شده و تبدیل سوخت واحدهای صنعتی، نسبت به مدت مشابه پارسال، چهار درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم، از مصرف یک میلیون و ٣٦ هزار لیتر نفت سفید در سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود:  مصرف این سوخت به دلیل توسعه شبکه گاز شهری در روستاهای این منطقه، همچنین انجام پایشهای مستمر و راستی آزمایی مصرف کنندگان واقعی نفت سفید، در قیاس با بهار پارسال، ٣١ درصدکاهش یافته است.

وی بیان کرد:  مصرف نفت کوره این منطقه نیز در بازه زمانی یادشده امسال، با ٢٧ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، به ١٣ میلیون و ٤٥٧ هزار لیتر رسیده است.

کاشی تبدیل سوخت در بخشهای صنعتی بویژه کوره های آجرپزی و کنترل دقیق در تخصیص سوخت واحدهای تولیدی را از دلایل اصلی کاهش مصرف این فرآورده نفتی در منطقه قم عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم، مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) این منطقه را ٤١ میلیون و ٢٩٥ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش شمار جایگاههای عرضه این سوخت، ترویج و تبلیغ فرهنگ بهینه سازی مصرف و جایگزینی مصرف سی ان جی با بنزین در این منطقه ، مصرف این سوخت پاک نسبت به سه ماهه نخست سال پیش، با افزایش سه درصدی همراه شده است .

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۵۳۴