سازمان استاندارد موانع بررسی کیفیت بنزین را به دولت گزارش دهد

سازمان استاندارد موانع بررسی کیفیت بنزین را به دولت گزارش دهد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صورتی که وزارت نفت مانع ارزیابی کیفیت بنزین وارداتی توسط سازمان استاندارد شده باشد این سازمان باید موضوع را به دولت گزارش دهد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی درباره اینکه وزارت نفت به سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به موضوع بررسی کیفیت بنزین وارداتی را نمی‌دهد گفت: این موضوع از سازمان استاندارد پذیرفته نیست چراکه در صورت صحت باید به دولت گزارش دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ سازمان ملی استاندارد این است که اگر دستگاهی مانع از  تعهدات ذاتی آن شد مراتب را گزارش کند گفت: البته نماینده این سازمان در آخرین جلسه کمیسیون انرژی چنین ادعایی را مطرح نکرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد علی‌‌رغم داشتن آزمایشگاه تاکنون گزارشی از کیفت بنزین وارداتی ارائه نکرده است گفت: این سازمان مکلف شده گزارش کیفت بنزین وارداتی و تولید داخل را ارائه کند.

وی در باره پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون انرژی از وزارت نفت درخواست اسناد کیفیت بنزین وارداتی را داشته است گفت:کمیسیون انرژی از وزارت نفت درخواست رسمی مبنی بر ارائه اسناد کیفیت بنزین وراداتی نداشت و بعید هم می‌دانم که این درخواست داده شده باشد و من در جریان نباشم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: اگر کسی مدعی است بنزین وارداتی از تیرماه 1393 فاقد استاندارهای یورو4 است اسناد را به کمیسیون انرژی یا قوه قضائیه ارائه کند.

 

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰
تعداد بازدید : ۵۵۱