تلاش برای مصرف بهینه انرژی در ٦٠٠ هزار موتورخانه

تلاش برای مصرف بهینه انرژی در ٦٠٠ هزار موتورخانه
رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از اتمام و ابلاغ دوره های آموزشی مورد نیاز طرح افزایش کارایی موتورخانه ها به شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

امید شاکری در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که برای طراحی نیازمندیهای آموزشی شرکتهای خدمات انرژی (شرکتهای سرمایه گذار) موتورخانه ها، کار فشرده ای با مشارکت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انجام شد، تصریح کرد: دوره های آموزشی طرح افزایش کارایی موتورخانه ها طراحی شد و هم اکنون کد استاندارد آموزشی را در این سازمان اخذ کرده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ادامه داد: دوره های آموزشی طراحی شده طرح موتورخانه ها از طرف شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به مجری این طرح، شرکت ملی گاز اعلام شد تا برای برنامه ریزی این دوره ها به شرکتهای خدمات انرژی ابلاغ شود.

وی با اشاره به این که برنامه ریزی طراحی آموزشهای مورد نیاز طرحهای مصوب بند ق از سال گذشته در دستور کار واحد پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت قرار گرفت، گفت: هر طرح بهینه سازی که در شورای اقتصاد به تصویب می رسد، دارای مجموعه ای از مسئولیتهاست که هر کدام ملزم به انجام آموزشهای ویژه ای با توجه به وظایف محوله مرتبط است.

شاکری با بیان این که برای انجام وظایف محوله در طرحهای بند ق هیچ تجربه ای در گذشته وجود نداشته است، اظهار کرد: کار جدید با شرکتهای جدید، نیازهای آموزشی ویژه ای را نشان می دهد.

وی با اشاره به ابلاغ طراحی دوره های آموزشی مورد نیاز طرحهای مصوب بهینه سازی انرژی در کنار مجری پروژه ها به واحد پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، افزود: اجرای مکانیزم دوره های آموزشی طرحها یا از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت هدایت و یا دوره های طراحی شده به مجریان طرحها واگذار می شود.

به گزارش شانا، طرح افزایش کارایی انرژی در ٥٠٠ هزار موتورخانه مسکونی و ١٠٠ هزار موتورخانه اداری کشور از طرحهای بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ کل کشور برای اجرای طرحهای بهینه سازی، کاهش گازهای گلخانه ای و مصرف انرژی در بخشهای مختلف است.

۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۵۳۶