کار در مناطق نفتخیز جنوب بدون وقفه ادامه دارد

کار در مناطق نفتخیز جنوب بدون وقفه ادامه دارد
کارکنان روزه دار واحدهای عملیاتی در مناطق نفتخیز جنوب در حالی گرمترین روزهای سال را می گذرانند که تولید نفت و گاز بدون وقفه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، دمای هوا در بیشتر استانهای جنوبی به ویژه خوزستان در روزهای اخیر با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

در این شرایط و همزمان با ماه مبارک رمضان، کارکنان سختکوش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مناطق عملیاتی کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان، تاسیسات شرکت خطوط لوله و مخابرات، شرکتهای گاز و پخش فرآورده های نفتی و دکلهای شرکت ملی حفاری به کار و تلاش اشتغال دارند.

در صنعت نفت به ویژه گستره مناطق نفتخیز جنوب که محیط کار به لحاظ اقلیمی شرایط متفاوتی دارد، افزایش دما بر سختی کار می افزاید.

با توجه به ماهیت کار تاسیسات و فعالیت توربین ها، کمپرسورها و موتورها و تابش مستقیم آفتاب دمای هوا در واحدهای عملیاتی و دکلهای حفاری معمولا بیشتر از میانگین اعلام شده است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان خوزستان تقویت هم زمان زبانه کم فشار سطح زمین و پر ارتفاع جنب حاره لایه میانی جو سبب افزایش دمای بیش از ٥٠ درجه در برخی شهرهای استان خوزستان تا اواسط هفته خواهد شد.

همچنین با وجود گرادیان فشار هوای سطح زمین می توان وزش بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد و غبار و در برخی نقاط را تا اواسط هفته جاری انتظار داشت.

رطوبت هوا روز شنبه (١٣ تیرماه) در برخی شهرهای خوزستان تا ٩٠ درصد افزایش یافت و ساکنان اهواز در این روز رطوبت ٧٥ درصد و هوای شرجی را تجربه کردند.

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۵۴۵