13 بهمن 270 هزار تن نفت خام از جزیره خارک به چین منتقل می شود

13 بهمن 270 هزار تن نفت خام از جزیره خارک به چین منتقل می شود
یک مرکز تحقیقاتی از انتقال 270 هزار تن نفت خام از جزیره خارک به چین در روز دوم فوریه (13 بهمن) و بی اعتنایی پکن به تحریم های یکجانبه غرب علیه تهران خبر داد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، مرکز تحقیقات کلارکسون آمریکا در مطلبی با اشاره به اجاره دو نفت کش غول پیکر از سوی چین برای خرید نفت ایران در روزهای آتی همزمان با تلاش آمریکا و متحدان غربی برای تحریم نفتی کشورمان نوشت: این دو نفت کش دو میلیون بشکه نفت خام را از جزیره خارک به چین منتقل می کنند و بدین منظور اجاره می شوند.

بر اساس این گزارش قرار است که دوم فوریه 270 هزار تن نفت خام جزیره خارک که توسط چین رزرو شده به وسیله یک کشتی چینی به این کشور منتقل شود. 

با وجود موافقت اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران، وزارت خارجه چین بر ادامه همکاریهای تجاری خود با این کشور تاکید کرده و در ماه گذشته حدود 2.4 میلیون تن نفت خام از ایران خریداری کرده است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی پکن، چین در سال 2011 در مقایسه با سال 2010 واردات نفت خام از ایران را 30 درصد افزایش داده و این در حالی است که غرب خواهان کاهش مناسبات پکن با تهران است.

در حالی که کشورهای غربی برای افزایش فشار روانی تحریم ها بر ایران به طور مرتب از کاهش صادارت نفت ایران به چین گزارش می دهند روزنامه وال استریت ژورنال هم از افزایش 30 درصدی واردات نفت پکن از تهران خبر داده بود.

۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۴:۵۷
مهر |
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵