انتقال بیش از ٣٧ میلیارد تن _ کیلومتر مواد نفتی به مبادی مصرف

انتقال بیش از ٣٧ میلیارد تن _ کیلومتر مواد نفتی به مبادی مصرف
سال گذشته بیش از ٣٧ میلیارد تن _ کیلومتر (مقدار انتقال بر اساس مسافت) انواع مواد نفتی به شیوه های مختلف (خط لوله، نفتکش جاده پیما و ...) به مبادی مصرف ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (در بخش حمل و نقل مواد سوختی) به خبرنگار، گفت: انتقال فرآورده های نفتی با خطوط لوله، نفتکشهای جاده پیما، گازکش، همچنین کشتیها و شناورهای فرآورده بر استیجاری، شیوه هایی هستند که از آنها برای انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی بهره گرفته می شود.

عباس فیلسرایی افزود: در سال گذشته با بهره گیری از شیوه های یاد شده، ٣٧ میلیارد و ١٩١ میلیون و ٩٧ هزار تن کیلومتر، مواد نفتی به نقاط مختلف کشور انتقال داده شده است.

به گفته وی در این میان سهم انتقال نفت خام و فرآورده (بر اساس تن _ کیلومتر) از طریق خط لوله با بیش از ٦١ درصد، بیش از دیگر موارد بوده است.

فیلسرایی حجم انتقال از طریق خط لوله را در سال گذشته، ٢٢ میلیارد و ٤٨٥ میلیون و ١٧٧ هزار تن _ کیلومتر عنوان کرد.

معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، درباره انتقال فرآورده های نفتی با نفتکشهای جاده پیما نیز گفت: سال گذشته نیز نزدیک به ٩,٥ میلیارد  تن_ کیلومتر انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف ارسال شده است.

وی سهم انتقال از طریق نفتشکهای جاده پیما را در سال قبل، بیش از ٢٥,٥ درصد  (براساس تن- کیلومتر) اعلام کرد.

فیلسرایی با بیان این که حمل ریلی (مخزن دار) از دیگر شیوه های انتقال است، تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از این شیوه،دو میلیارد و ٨١ میلیون و ٧٨٥ هزار تن_کیلومتر انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف منتقل شد.

به گفته وی،مجموع فرآورده حمل شده با استفاده از گازکش، کشتی و شناورهای فرآورده بر استیجاری نیز در سال گذشته، سه میلیارد و ١١٥ میلیون و ٥٠٩ هزار تن _ کیلومتر بود که در سهم کشتیها با بیش از سه میلیارد و ٢١ میلیون تن _ کیلومتر بیشتر از دو مورد اخیر (گاز کش و شناور) بوده است.

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۶۰۰