مصرف روزانه ٥٧٥ هزار مترمکعب CNG در منطقه گلستان

مصرف روزانه ٥٧٥ هزار مترمکعب CNG در منطقه گلستان
میانگین مصرف روزانه گازطبیعی فشرده(سی ان جی) در استان گلستان به حدود ٦٠٠ هزار مترمکعب در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان، در دیدار با استاندار گلستان، گفت: تک نرخی شدن بنزین و کاهش قیمت گازطبیعی فشرده (سی ان جی) موجب افزایش مصرف این سوخت پاک شده است.

امیر بنی کریمی درباره مزیتهای تک نرخی شدن بنزین نیز گفت: جلوگیری از قاچاق سوخت و  کنترل مصرف آن از مزیتهای مهم تک نرخی شدن بنزین است.

وی همچنین درباره طرحهای در دست اجرا در منطقه گلستان نیز گفت: تخصیص سوخت به ازای پیمایش، توسعه انبار نفت گرگان، افزایش ظرفیت ذخیره سازی سوخت در مرکز سوختگیری فرودگاه گرگان، از جمله طرحهایی هستند که در این منطقه اجرا می شوند.

بنی کریمی، ایجاد رشته "تکنیسین CNG " را با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، بهره برداری از مجموعه فرهنگی ورزشی گرگان و احداث پارکینگ نفتکشها را نیز از دیگر طرحهای شرکت ملی پخش منطقه گرگان برشمرد.

صادقلو استاندار گلستان نیز به پیش بینی ساخت شهرک پتروپالایش در طرح منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون اشاره کرد و از این منظر آینده استان گلستان را روشن خواند و گفت: باپیش بینی ساخت این شهرک،(با توجه به طرح منطقه آزاد اینچه برون) آینده نفتی و گازی و فرآورده های آنها نیز با توجه به آن شکل خواهد گرفت و افق روشنی را برای استان گلستان رقم خواهد زد.

۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۵۶۸