ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی

ثبات قیمت نفت در بازارهای جهانی
پایگاه خبری رویترز اعلام کرد، پس از تجربه فروش بی سابقه سهام نفت در روز گذشته (دوشنبه)، قیمت های نفت خام روز سه شنبه تقریبا ثابت ماند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از رویترز، دیروز به دلیل رد شرایط وام دهندگان برای اعطای کمک مالی به یونان توسط این کشور و نگرانی سرمایه گذاران در مورد بازار سهام چین منجر به فروش گسترده سهام نفت در بازارهای جهانی شد.

بازار سهام چین از ماه ژوئن (11 خرداد) تاکنون با 30 درصد افت شاخص روبرو شده است.

قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوییه (تیر) امروز در ساعت 03:32 بامداد به وقت گرینویچ (11:32 صبح به وقت شرق آمریکا) در بازار نایمکس نیویورک تنها 44 سنت نسبت به دیروز افزایش یافت و به 52.97 دلار در هر بشکه رسید. 

قیمت نفت خام آمریکا دیروز در این بازار هشت درصد کاهش یافت. 

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جاری نیز امروز در ساعت یادشده در بازار لندن 63 سنت کاهش یافت و به 57.17 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دیروز بیش از شش درصد کاهش داشت.

نگرانی از وصعیت ثبات اقتصادی در اروپا و آسیا سبب شد بهای نفت خام دیروز در بازارهای جهانی به کف قیمت دو ماهه برسد.

همچنین بانک استرالیا و نیوزیلند امروز اعلام کرد، انتظار می رود با بازگشت ایران به بازارهای جهانی، این کشور در فروش نفت با روسیه وارد رقابت شود.

شرکت مشاوره ای اف.جی.ایی انرژی انگلستان اعلام کرد، قیمت نفت برنت در کوتاه مدت به طور موثری به زیر 70 دلار در هر بشکه رسیده است. تا پایان سال 2016، بازار حدودا با روزانه یک میلیون بشکه مازاد عرضه روبرو خواهد بود. 
۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۵۸۸