رشد ٩ درصدی عملیات لوله گذاری چاههای نفت و گاز توسط شرکت ملی حفاری

رشد ٩ درصدی عملیات لوله گذاری چاههای نفت و گاز توسط شرکت ملی حفاری
رئیس اداره لوله لوله گذاری چاه شرکت ملی حفاری ایران از رشد ٩ درصدی این عملیات در سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، شاپور خزایی در توضیح بیشتر در این باره گفت: در سه ماه گذشته در مجموع ٣١١ مورد عملیات لوله گذاری چاههای نفت و گاز در گستره مناطق نفتخیز کشور با موفقیت انجام شد که این تعداد در قیاس با پارسال ٢٤ مورد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان این که این واحد هم اکنون به ٨٥ دستگاه حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور خدمات ارائه می دهد، افزود: این خدمات به موازات دکلهای شرکت ملی حفاری ایران، به دکلهای استیجاری و شرکتهای فعال بخش خصوصی و  همچنین پروژه های کلید در دست آزادگان، آذر و پارس جنوبی نیز ارائه می شود.

خزایی اظهار کرد: عملیات لوله گذاری چاه در ردیف خدمات تخصصی صنعت حفاری است که با هدف انجام حفاری ایمن، باز نگهداشتن چاه و ایجاد یک محافظ در مقابل سازندهای سست و شکننده صورت می گیرد.

رئیس اداره لوله لوله گذاری چاه  شرکت ملی حفاری، پیشگیری از ریزش سازند هنگام حفاری، تفکیک لایه های متخلخل مخزن که دارای سیالاتی با فشار متفاوت هستند، ایجاد مسیر برای برگشت سیال حفاری و خارج کردن کنده ها را از دیگر اهداف این عملیات برشمرد.

وی با بیان این که عملیات لوله گذاری چاه با توجه به نیاز شرکتهای متقاضی از اندازه دو و سه  هشتم تا ٣٠ اینچ  براساس برنامه طراحی چاه انجام می شود، گفت: در مدت پیش گفته  در این زمینه بیش از  ٤٦٢ هزار متر راندن لوله جداری در چاههای نفت و گاز ثبت شده است.   

خزایی افزود: در راستای خودکفایی در این بخش در چند سال اخیر با همکاری مراکز علمی و پژوهشی، شرکتهای دانش بنیان و سازندگان داخلی، حجم بالایی از تجهیزات کاربردی در این عملیات بومی سازی شده است.

رئیس اداره لوله لوله گذاری چاه  شرکت ملی حفاری ایران در همین زمینه به ساخت چند سایز مختلف لوله جداری، دستگاه پاوریونیت، آچارهای هیدرولیکی، دستگاه کسب اطلاع از عملیات لوله گذاری چاه که می تواند تعداد لوله های جداری رانده شده، میزان گشتاور، زمان و متراژ را ثبت کند، اشاره کرد.

شرکت ملی حفاری ایران با برخورداری از متخصصان و کارشناسان مجرب و کار آزموده همسو با عملیات حفاری، توانایی ارائه افزون بر ٢٠ نوع خدمات فنی تخصصی این صنعت را به واحدهای متقاضی و دستگاههای حفاری در سراسر کشور دارد. 

۱۶ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۵۹۹