هشدار آژانس بین المللی انرژی درمورد مارپیچ نزولی قیمت نفت درسال 2016

هشدار آژانس بین المللی انرژی درمورد مارپیچ نزولی قیمت نفت درسال 2016
نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی دیروز هشدار داد، تقاضای نفت در سال 2016 کاهش خواهد یافت و قیمت نفت خام می تواند بار دیگر در مارپیچ سقوط قرار گیرد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وال استریت ژورنال، آژانس بین المللی انرژی دیروز هشدار داد، مازاد عرضه نفت در سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت و قیمت نفت می تواند کاهش بیشتری پیدا کند. 

آژانس بین المللی انرژی که در زمینه اتخاذ سیاست های درست انرژی به کشورهای صنعتی مشاوره می دهد، اعلام کرد: رشد تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. امسال تاکنون تقاضای جهانی نفت به طور متوسط 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. 



** پیش بینی کاهش قیمت نفت برنت 

بانک کامرز آلمان نیز دیروز پیش بینی قبلی خود از قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان سال جاری را 10 دلار کاهش داد و افزود: در پایان سال 2015، قیمت نفت برنت به 65 دلار در هر بشکه خواهد رسید. این بانک که قبلا پیش بینی کرده بود، متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال در سال میلادی آینده 78 دلار در هر بشکه خواهد بود، این پیش بینی را اصلاح کرد و آن را به 73 دلار در هر بشکه کاهش داد.



** کاهش 7.4 درصدی قیمت هفتگی نفت خام آمریکا

در شرایطی که بازار همچنان با مازاد عرضه نفت روبرو است و احتمال کاهش تقاضای نفت چین و منطقه یورو نیز وجود دارد، قیمت آتی نفت خام آمریکا در هفته جاری میلادی، بیشترین کاهش قیمت از ماه مارس (اسفند 93) را تجربه کرد. 

قیمت نفت شیرین و سبک آمریکا برای تحویل در ماه اوت (مرداد)در پایان معاملات دیروز (جمعه) در بازار نایمکس نیویورک با یک دهم درصد کاهش به 52.74 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا این هفته 7.4 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش پیدا کرد که بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس بود.



** افزایش تعداد دکل های نفتی آمریکا برای دومین هفته متوالی

شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، تعداد دکل های حفاری این کشور، این هفته نیز برای دومین هفته متوالی افزایش پیدا کرده است. این امر، بر نگرانی بازارها از مازاد عرضه دامن زد. 



** تمدید ضرب الاجل گفت و گوهای هسته ای ایران

در این میان، گفت و گوهای هسته ای ایران نیز تا دوشنبه آینده تمدید شد و اگر این گفت و گوها متوقف شود و یا برای مدت طولانی تری به تاخیر بیفتد، ایران نخواهد توانست در ماه های آینده به بازارها نفت صادر کند و این به افزایش قیمت در بازارها کمک می کند. تولیدکنندگان دیگر نگران آن هستند که عرضه نفت بیشتر از سوی ایران موجب کاهش بیشتر قیمت ها شود.
۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۶۷۳