تحویل ٤,٣ میلیارد مترمکعب گاز به صنایع استان اصفهان

تحویل ٤,٣ میلیارد مترمکعب گاز به صنایع استان اصفهان
شرکت گاز استان اصفهان در سه ماه امسال، ٤,٣ میلیارد مترمکعب گاز به صنایع استان تحویل داده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ٢٠ درصدی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: با گرم شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی کاهش و در بخش صنعت افزایش می یابد که این امر علاوه بر تقویت چرخه تولید و اقتصاد استان، تاثیر زیادی نیز در کاهش آلودگی محیط زیست داشته است.

سعید مومنی با اشاره به افزایش تعداد مشترکان جدید در سطح استان، افزود: امسال مقدار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٠ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: حدود  ١٤٥ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در خردادماه و ٦٢٦ میلیون مترمکعب در اردیبهشت و فروردین سالجاری در بخشهای خانگی و تجاری سطح استان مصرف شده و این درحالی است که مقدار مصرف مشترکان صنعتی طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال حدود سه میلیارد مترمکعب بوده است.

به گفته وی، بخش خانگی در فصل زمستان بیشترین سهم مصرف گاز را به خود اختصاص می دهد، بنابراین تلاش برای رعایت الگوی مصرف و کاهش آن در بخش خانگی از اولویت بالاتری برخوردار است.

مومنی تاکید کرد: متاسفانه مصرف گاز در کشور ما چهار برابر میانگین مصرف جهانی است و هم اکنون بیش از ٣٠ درصد انرژی و گرما از طریق پنجره های معمولی هدر می رود.

۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
تعداد بازدید : ۵۹۲