دعوتنامه سران ٦ عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز ارسال شد

دعوتنامه سران ٦ عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز ارسال شد
دعوتنامه چهار عضو اصلی و دو عضو ناظر مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) برای حضور در سومین اجلاس سران این مجمع که قرار است ماه نوامبر درتهران برگزار شود، تقدیم سران این کشورها شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، دعوتنامه کشورهای روسیه، الجزایر، امارات و ونزوئلا به عنوان اعضای اصلی مجمع کشورهای صادر کننده گاز و عراق و عمان به عنوان اعضای ناظر، برای حضور در اجلاس سران در تهران تاکنون تقدیم آنها شده است؛ دعوتنامه ١٢ عضو دیگر این سازمان قرار است در فاصله زمانی مشخص برای سران این کشورها فرستاده شود.

سومین اجلاس سران مجمع صادرکنندگان گاز قرار است در دهه سوم ماه نوامبر ٢٠١٥ در تهران برگزار شود؛ نخستین جلسه کاری سران نیز در ماه مه در دبیرخانه این مجمع برگزار شد و دومین جلسه هم قرار است در ماه سپتامبر در تهران برگزار شود.

محمدحسین عادلی، دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره مهمترین کارهای محتوایی مجمع کشورهای صادر کننده گاز معتقد است: مهمترین کار محتوایی این مجمع، ایجاد یک پایگاه برای مبادله اطلاعات، داده های مربوط به بازار گاز و تجربه های مربوط به کشورهاست و کار دیگر آن، رصد کردن تحولات بازارهای جهانی گاز از نظر تجارت و قراردادهای گازی، فناوری، عرضه و تقاضا و قیمت گاز در سراسر دنیا در کوتاه مدت است؛ نتایج این رصد در اختیار کشورهای عضو این مجمع  قرار می گیرد تا کشورها بتوانند از طریق این پیش بینی ها، سیاستگذاری مربوط به تولید و صادرات گاز را انجام دهند و تصمیم بگیرند گاز خود را در چه بازاری و با چه قیمتی عرضه کنند؛ بعضی از این کارها پایه اش از ٢٠١٢ و ٢٠١٣ آغاز شده و برخی از آنها هم به تازگی آغاز شده و از ٢٠١٤ به منصه ظهور رسیده است.

به گزارش شانا، ایران، روسیه، قطر، مصر، الجزایر، بولیوی، لیبی، گینه استوایی، نیجریه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات متحده عربی اعضای اصلی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) هستند. هلند، قزاقستان، عراق، عمان، پرو، و نروژ نیز عضو ناظرند. این سازمان دوسوم ذخایر ثابت شده گاز جهان را در اختیار دارد. ٦٥ درصد بازار ال ان جی و ٤١ درصد تجارت گاز با خط لوله در اختیار کشورهای این سازمان است.

۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۵۶۹