مصرف نزدیک به ١٢٨ میلیون لیتر فرآورده نفتی در چهارمحال و بختیاری

مصرف نزدیک به ١٢٨ میلیون لیتر فرآورده نفتی در چهارمحال و بختیاری
مصرف فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری در سه ماه نخست امسال، به ١٢٨ میلیون لیتر نزدیک شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری به خبرنگار، گفت: مجموع مصرف انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره این منطقه در بهار امسال به ١٢٧ میلیون و ٨٦٦ هزار لیتر رسیده است.

به گفته کورش محمودیه، در بازه زمانی یاد شده، ٦٤ میلیون و ٧٩٥ هزار لیتر بنزین (معمولی و سوپر) در این منطقه مصرف شده که این مقدار، در قیاس با مدت مشابه سال پیش، ٦,٧ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در ٩٣ روز نخست امسال، ٣١٩ هزار لیتر نفت سفید در چهارمحال و بختیاری توزیع و مصرف شده که به دلیل گسترش شبکه گاز شهری در این منطقه، نسبت به مدت مشابه پارسال، ٤٢ درصد کاهش یافته است.

محمودیه با اشاره به کاهش کمتر از یک درصدی مصرف نفت گاز در این منطقه، عنوان کرد: مصرف این سوخت در سه ماه نخست امسال به ٦١ میلیون و ١٤٠ هزار لیتر رسیده است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی چهارمحال و بختیاری همچنین از مصرف یک میلیون و ٦١٢  هزار لیتر نفت کوره در  این منطقه  خبر داد و گفت: مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال، با رشد ١٦,٣ درصدی همراه شده است.

وی راه اندازی مجدد برخی از صنایع تولیدی در سال جاری را از دلایل اصلی این افزایش مصرف برشمرد.

محمودیه درباره مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) نیز در این منطقه یاد آور شد: مصرف این سوخت پاک در بهار امسال به بیش از ٢٠ میلیون و ٩٥٠ متر مکعب رسیده است که این مقدار از رشد ١٠ درصدی مصرف این سوخت نسبت  به مدت مشابه  پارسال حکایت دارد.

۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۷
تعداد بازدید : ۵۵۸