فروش مواد پتروشیمی خارج از بورس کالا غیرقانونی است

فروش مواد پتروشیمی خارج از بورس کالا غیرقانونی است
رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنعت پلاستیک کشور با بیان اینکه لازمه فروش مواد پتروشیمی خارج از بورس کالا مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: در غیر این صورت عرضه مواد پتروشیمی خارج از بورس کالا خلاف قانون است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم نصرالله رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی، با انتقاد از صحبت‌های وزیر صنعت مبنی بر فروش محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا، اظهارداشت: در سال گذشته برخلاف قانون 830 هزار تن مواد خارج از بورس کالا در بازار عرضه شد که این موضوع لطمه زیادی را به واحدهای تولیدی وارد کرد.

وی با بیان اینکه مجوز فروش محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا خلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار بوده و باید با آن برخورد جدی انجام شود، افزود: برخی با استناد به مصوبه 12 اسفند سال 93 اقدام به فروش محصولات خود خارج از بورس کالا می‌کنند که این امر به هیچ عنوان محکمه پسند نیست.

رئیس اتحادیه تعاونی های صنعت پلاستیک اضافه کرد: در این مصوبه گفته شده که اگر محصولات دو بار پیاپی در بورس کالا عرضه شوند اما متقاضی نداشتند آنها را می توان در بازار آزاد به فروش رساند این امر در حالی است که این شرکت ها مواد را بیش از حد مجاز در بورس کالا عرضه می کردند.

رضا زاده تصریح کرد: لازمه فروش مواد پتروشیمی خارج از بورس کالا مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها است در غیر این صورت  عرضه مواد پتروشیمی خارج از بورس کالا خلاف قانون است.

۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۶۱۵