بهبهانی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران شد

بهبهانی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران شد
'حمیدرضا بهبهانی' وزیر سابق راه و ترابری به سمت مدیر عامل جدید شرکت ملی نفتکش ایران منصوب شد.

به گزارش ایرنا، بهبهانی از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به این سمت انتخاب شده است.

'محمد سوری' مدیر عامل سابق شرکت ملی نفتکش از آذر سال 1364 مدیریت این شرکت را بر عهده داشته و امسال به دلیل بازنشستگی، مدیریت این شرکت را واگذار کرد.

'حمیدرضا بهبهانی' مدیر عامل جدید شرکت ملی نفتکش ایران، از مرداد سال 1387 تا بهمن 1389 در دولت های نهم و دهم وزیر راه و ترابری کشور بود، وی دارای مدرک دکتری عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک است.

صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت سهامداران عمده شرکت ملی نفتکش ایران هستند.

به گزارش ایرنا، تعداد کشتی های عملیاتی این شرکت اعم از نفتکش های غول پیکر، سوئز ماکس، افراماکس، سوپر کاسپین ماکس، فرآورده بر و کشتی های ویژه حمل گاز مایع (ال پی جی) 46 فروند و به ظرفیت 10 میلیون و 677 هزار متریک تن است.

بر اساس استراتژی تدوین شده، با سرمایه‌گذاری‌های جدید به منظور گسترش حمل و نقل دریایی هم اکنون قرارداد ساخت 28 فروند کشتی به ظرفیت 7 میلیون و 269 هزار تن نیز امضا شده و در حال ساخت است که با ورود این کشتی ها به ناوگان نفتکش ظرفیت حمل آن به 17 میلیون و 946 هزار متریک تن افزایش خواهد یافت.

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶:۱۲
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۲۹۱