قیمت نفت ایران و دیگر نفت خامهای شاخص کاهش یافت

قیمت نفت ایران و دیگر نفت خامهای شاخص کاهش یافت
قیمت نفت خام ایران در هفته منتهی به سه ژوئیه (جمعه، ١٢تیرماه) همانند دیگر نفت خامهای شاخص در بازار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به سه ژوئیه با ٦٠ سنت کاهش به ٦٠ دلار و٢٢ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٥ دلار و ٦٢ سنت بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز با ٣٠سنت کاهش به ٥٨ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تا کنون ٥٣ دلار و ٤٩سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی با ٤٧ یک دلار و سه سنت کاهش به ٥٨ دلار و ٧١ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای سال تاکنون ٥٥ دلار و ٢١ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی در هفته منتهی به سه ژوئیه با کاهش ٢ دلار و ١٧ سنت، شاهد بیشترین کاهش بود؛ هربشکه نفت دبلیو تی آی در هفته مورد بررسی ٥٧ دلار ٨٣ سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت نیز با ٣٧ سنت کاهش به ٦٠ دلار و ٦٣ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تا کنون ٥٧ دلار و ٩٨ سنت بوده است.

قیمت نفت خام دوبی نیز با ٨٠ سنت کاهش  به ٦٠ دلار و ٧١ سنت و عمان نیز با ٨٠ سنت کاهش به ٦٠ دلار و ٧١ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش شانا،حداکثر و حداقل قیمت نفت در سال ٢٠١٤ به ترتیب ١١٠ دلار و ٤٨ سنت و ٥٢ دلار بوده است، این در حالی است که بیشترین قیمت نفت در سالجاری میلادی ٦٤ دلار و ٩٦ سنت و  کمترین رقم آن ٤١ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه بوده است.
 

۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳
تعداد بازدید : ۶۰۹