نفت ایران در بازار بین المللی قابل حذف نیست

نفت ایران در بازار بین المللی قابل حذف نیست
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام اخیر برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تحریم نفتی کشورمان، تاکید کرد: نفت ایران در بازار بین المللی قابل حذف نیست.

'رستم قاسمی' در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرناخاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی خود تحریم نفتی را بر علیه ایران اعمال کرده اند و به طور یقین اثرات این تحریمها بر علیه خودشان خواهد بود.

قاسمی درخصوص طرح مجلس شورای اسلامی برای مقابله با طرح تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپایی نیز اظهارداشت: این طرح در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است ولی هنوز طرح نهایی نشده و ما منتظر نتایج نهایی آن هستیم.

 

**تحریم ها بر سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز تاثیری ندارد

وزیر نفت جمهوری اسلام ایران همچنین یادآور شد: تحریم های نفتی کشورهای غربی بر علیه کشورمان هیچ تاثیری بر تولید نفت و سرمایه گذاری در بخش های اکتشاف نفت و گاز ایجاد نکرده است.

قاسمی با اشاره به این که سرمایه گذاری ها در بخش نفت و گاز و پتروشیمی در جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است یادآور شد: ما هم اینک در پارس جنوبی کاملا فعال هستیم. وی افزود: در حوزه های نفت و گاز نیز فعال هستیم و هیچ محدودیتی برای ما وجود ندارد و این تحریم ها هیچ تاثیری بر فعالیت نفت و گاز ما ندارد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری نیز شامگاه دیشب (دوشنبه شب) در جمع ایرانیان مقیم عمان با بیان این که ایران هر روز به دستاوردهای بزرگی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی دست می یابد گفت: کشورهای غربی انتظار داشتند که با رفتن پیمانکاران خارجی از کشور فعالیت های اقتصادی ما از جمله در بخش نفت و گاز با وقفه روبرو شود اما شاهد هستیم چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

رحیمی تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه کشورمان را نیز ظالمانه توصیف کرد و افزود: به رغم این تحریم ها شاهد حضور پیمانکاران ایرانی در پروژه های بزرگ در کشور هستیم به طوری که آنها فقط در پارس جنوبی 22 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶:۱۴
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۳۳