بهره برداری از دوازدهمین جایگاه سی ان جی شهرستان ساری

بهره برداری از دوازدهمین جایگاه سی ان جی شهرستان ساری
جایگاه تک منظوره شماره سه شهرداری ساری به عنوان دوازدهمین جایگاه سی ان جی این ناحیه به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در گفتگو با خبرنگار، اظهار کرد: جایگاه "فرح آباد" که جایگاه شماره سه شهرداری ساری محسوب می شود، با مساحت تقریبی یکهزار و یکصد متر مربع در کیلومتر سه جاده ساری به فرح آباد و در حدود ٢٥ کیلومتری از دریا، در بخش رودپی جنوبی شهرستان ساری واقع شده است.

حسینعلی طالبی تصریح کرد: با راه اندازی این جایگاه علاوه بر مردم شهر ساری، مردم حدود ٤٠ روستای همجوار این منطقه نیز با جمعیتی بالغ بر ٢٥ هزار نفر از نعمت سوخت رسانی به خودروهای گاز سوز برخوردار شده و در مصرف بنزین نیز صرفه جویی خواهد شد.

به گفته وی، این جایگاه دوازدهمین جایگاه سی ان جی ناحیه ساری است و با افتتاح آن تعداد جایگاههای تک منظوره این منطقه به ٣٥ باب و تعداد جایگاههای سی ان جی منطقه ساری نیز به ٧٨ باب رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری تاکید کرد: با فعالیت این جایگاه ظرفیت سوختگیری جایگاههای سی ان جی ناحیه ساری به ١٣ هزار و ٩٠٠ متر مکعب و تعداد دیسپنسرهای این ناحیه به ٣٤ و تعداد نازلها نیز به ٦٨ نازل افزایش یافته است.

طالبی بیان کرد: تجهیزات این جایگاه شامل سه دیسپنسر و ٦ نازل با ظرفیت کمپرسور ١٥٠٠ متر مکعب بر ساعت با هزینه وزارت نفت و از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیاء(عج) تامین شده که برای تامین قطعات و نصب تجهیزات آن بیش از ٥٠٠ هزار دلار توسط وزارت نفت هزینه شده است.

وی با اشاره به این که برای احداث ابنیه و برقراری انشعابات برق و گاز به این جایگاه نیز هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال توسط وزارت نفت سرمایه گذاری شده است، عنوان کرد:  شهرداری ساری نیز با هدف تسریع در راه اندازی جایگاه و برخورداری مردم از نعمت گازرسانی به خودروها، برخی از هزینه های مازاد بر این رقم را تقبل کرده  است.

به گفته وی، با عملکرد این جایگاه در ظرفیت اسمی آن، هر ٣,٦ دقیقه ٦ خودرو (به ازای هر نازل یک خودرو) با ظرفیت ١٥ متر مکعب، امکان سوختگیری خواهند داشت،  همچنین با فعالیت جایگاه یاد شده امکان اشتغال ١٢ نفر نیز به صورت مستقیم فراهم شده است.

طالبی گفت: پیش بینی می شود راه اندازی این جایگاه با ٦ نازل، موجب صرفه جویی روزانه ٢٢ هزار و ٥٠٠ لیتر ، ماهانه ٦٥٠ هزار لیتر و سالانه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بنزین خواهد شد.

۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۶۴۳