هفته آینده و از طریق بازار سوم فرابورس: 100 درصد سهام 2 شرکت زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران واگذار می شود

هفته آینده و از طریق بازار سوم فرابورس: 100 درصد سهام 2 شرکت زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران واگذار می شود
برای نخستین بار و همزمان با دهه مبارک فجر، شرکت ملی نفت ایران، شرکت های زیرمجموعه را از طریق بازار سوم فرابورس عرضه می کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، مصطفی امید قائمی با اعلام این خبر افزود: پیش از این بارها تلاش هایی مبنی برحضور شرکت ملی نفت ایران در بازارسرمایه شده بود، اما این مسئله محقق نشده بود.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در فرابورس، سازمان خصوصی سازی و مساعدت هیئت عالی واگذاری این مسئله محقق شد و در روزهای 16 و 17 بهمن ماه جاری، دو شرکت از زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران به صورت بلوکی در فرابورس عرضه خواهد شد.

امید قائمی با اشاره به برنامه های ویژه فرابورس در دهه فجر گفت: در نخستین روز دهه فجر، ذوب آهن، به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های دولتی دربازار دوم فرابورس عرضه عمومی می شود، شرکتی که به نوعی خصوصی سازی و واگذاری آن طلسم و حتی پیش از این دو بار در بورس پذیرش شده بود.

وی ادامه داد: دیگر برنامه ویژه فرابورس در دهه فجر ، عرضه 100درصد از سهام شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در 16 بهمن و عرضه 100درصد از سهام شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در 17 بهمن است که هر دو شرکت متعلق به شرکت ملی نفت ایران هستند که این عرضه ها، خود نقطه عطفی در خصوصی سازی در بازار سرمایه به حساب می آید.

مدیرعامل فرابورس در خصوص جزئیات عرضه شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب توضیح داد: در روز 16 بهمن تعداد 24 میلیون و 900 هزار و100 سهم که یک میلیون و245 هزار و 5 سهم آن ترجیحی است، معادل 100 درصد از سهام این شرکت در بازار سوم فرابورس وبه ارزش پایه هر سهم آن 6 هزار و 356 ریال و ارزش کل آن 158 میلیارد و 265 میلیون و 35 هزار و 600 ریال عرضه می شود.

وی تاکید کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 4 میلیارد و 747 میلیون و 951 هزار و 68 ریال است، از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده گذاری واریز یا به این شرکت تحویل و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدیرعامل فرابورس درخصوص عرضه شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت یادآور شد: 8.2 میلیون سهم معادل 100درصد از سهام شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت را که از این تعداد سهم 411هزارو 323سهم آن ترجیحی استف دوشنبه 17بهمن در بازار سوم فرابورس عرضه می شود.

امید قائمی درباره قیمت سهام این شرکت گفت: قیمت پایه هر سهم 80هزارو 722ریال، به صورت نقد یا نقد و اقساط که 30درصد آن نقد و مابقی به صورت اقساط 4ساله پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت در زمینه اجاره و یا خرید هرگونه وسایل نقلیه و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهسازی، انجام فعالیت های پیمانکاری و تصدی به هرگونه عملیات بازرگانی فعالیت می کند و 82.2میلیارد ریال سرمایه دارد.

مدیرعامل فرابوس تاکید کرد: خریداران  در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 19 میلیارد و 924میلیون و 183هزار و 704 ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز کنند یا به این شرکت تحویل دهند و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۱۲۱