افزایش ٣٧ درصدی تزریق گاز به میدانهای نفتخیز جنوب

افزایش ٣٧ درصدی تزریق گاز به میدانهای نفتخیز جنوب
با افزایش ٣٧ درصدی حجم گاز تزریقی به میدانهای نفتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سه ماه امسال حجم گاز تزریقی به بیش از ٤,٦ میلیارد مترمکعب رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: این حجم تزریق گاز به میدانهای نفتی واقع در جنوب کشور توسط این منطقه عملیاتی نسبت به سال گذشته یک رکورد محسوب می شود.

عبدالحسین کوتکی با اشاره به افزایش ٣٠ درصدی مقدار گاز تزریقی به میدان نفتی آغاجاری افزود: تا پایان خرداد ماه امسال بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز به این میدان تزریق شده است.

وی یادآور شد: منطقه یک عملیات انتقال گاز از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، به دو میدان نفتی کرنج و کوپال به ترتیب ١,٢ میلیارد مترمکعب و ٣٣٦ میلیون مترمکعب گاز تزریق کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ٦٧ و ٢٢ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، با توجه به سیاست وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر حفظ و صیانت از چاهها و میدانهای نفتی، امید است بر اساس برنامه زمان بندی و با همدلی و همزبانی موجود بین مدیران ستادی و مناطق عملیاتی، بتوانیم بهتر از سالهای گذشته پایداری و تداوم را در منطقه یک عملیات انتقال گاز شاهد باشیم.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰
تعداد بازدید : ۵۷۹