احتمال توافق هسته‌ای قیمت نفت را ۱.۲ دلار کاهش داد

احتمال توافق هسته‌ای قیمت نفت را ۱.۲ دلار کاهش داد
با افزایش احتمال دستیابی ایران و گروه ۵+۱ به توافق هسته ای قیمت جهانی نفت بیش از یک دلار کاهش یافت و به ۵۷ دلار و ۵۲ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ایران و 6 قدرت جهانی به دستیابی به توافق هسته ای نزدیک شده اند و یونان و طلبکارانش نتوانسته اند به توافقی بر سر اعطای کمک مالی به این کشور دست یابند، قیمت نفت امروز کار خود را با کاهش آغاز کرد.
احتمال افزایش زودهنگام صادرات نفت ایران و تضعیف بخش تقاضا به دلیل مشکلات در چین و اروپا، برخی تحلیلگران  را بر آن داشته تا کاهش بیشتر قیمت نفت را پیش بینی کنند.
ایران و قدرت های جهانی در آستانه انعقاد یک توافق جامع هستند که  در قبال محدود کردن برنامه هسته ای ایران، تحریم های این کشور را خاتمه خواهد داد.
در اروپا، بحران بدهی یونان تداوم دارد و رهبران سیاسی همچنان به رایزنی های بی ثمر خود ادامه می دهند.
در آسیا، سرمایه گذاران منتظر اند ببینند که آیا بازارهای بورس چین می تواند ثبات خود را باز یابند یا نه.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام آمریکا امروز با 89 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه گذشته به 51 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 1.21 دلار افت داشت و به 57 دلار و 52 سنت رسید.
با توجه به فزونی عرضه موجود در بازار و ریسک های فراوان اقتصادی، چند بانک اعلام کرده اند که پیش بینی خود از قیمت نفت را پایین آورده اند.
بانک آمریکا مریل لینچ، اعلام کرد: «بازار نفت ماه هاست که با توازن ضعیف عرضه و تقاضا مواجه است. اکنون ریسک های بزرگ ناشی از یونان، ایران و چین، در حال تشدید این وضعیت است.» این بانک پیش بینی کرد که قیمت نفت خام آمریکا به زودی به زیر 50 دلار که پیش بینی قبلی این بانک برای سه ماهه سوم سال 2015 بود برسد.
داچ بانک نیز اعلام کرد: «عوامل پایه ای بازار نفت همچنان ضعیف هستند و در صورت عدم کاهش تولید نفت اوپک یا  عدم اختلال قابل توجه در عرضه، بعید است این وضعیت تغییر کند.»
۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۶۴۵