٥٠٠ میلیارد تومان برای حمایت از طرحهای بهینه سازی انرژی اختصاص می یابد

٥٠٠ میلیارد تومان برای حمایت از طرحهای بهینه سازی انرژی اختصاص می یابد
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با تصویب هیئت وزیران، امسال حداکثر ٥٠٠ میلیارد تومان به صورت یارانه سود تسهیلات به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای انجام طرحهای بهینه سازی تعلق می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا نصرت اله سیفی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به این که از ٦ ماه پیش کمیته ای در وزارت نفت برای تهیه برنامه ششم توسعه تشکیل و تمام موارد بررسی و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تحویل داده شد، گفت: سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه بهینه سازی انرژی بر کاهش شدت انرژی و آلایندگی تأکید دارد که هر دو به یکدیگر وابسته هستند.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت افزود: از این به بعد نیز این شرکت همسو با سیاستهای برنامه ششم توسعه هدفگذاری می کند که البته هدف، همان کاهش ٥٠ درصدی شدت انرژی است که به صورت یک قاعده بوده و تغییر نکرده است.

به گفته وی، براساس تصویب هیئت وزیران، امسال حداکثر ٥٠٠ میلیارد تومان به صورت یارانه سود تسهیلات همسو با اجرای طرحهای بهینه سازی انرژی به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت داده می شود.

سیفی با اشاره به یکی از بندهای سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه مبنی بر اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه هاست، یادآور شد: برای اجرای کامل هدفمندی یارانه ها باید این بودجه به شرکت اختصاص پیدا کند تا شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، یارانه را در مسیر برنامه های کاهش شدت انرژی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: اولویتهای شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در کاهش شدت انرژی، استفاده از یارانه سود تسهیلات، کارهای مدیریتی و بیع متقابل همسو با اجرای طرحهای بهینه سازی انرژی است.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷
تعداد بازدید : ۵۵۴