کاهش ٢٣ درصدی مصرف فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی

کاهش ٢٣ درصدی مصرف فرآورده های نفتی آذربایجان شرقی
مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه آذربایجان شرقی در بهار امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ٢٣ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی (تبریز) به خبرنگار، گفت: مجموع مصرف انواع فرآورده نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره) این منطقه در سه ماه نخست امسال، به ٧٢٣ میلیون و ١٠٥ هزار لیتر رسیده که  این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش، با کاهش ٢٣ درصدی همراه شده است.

محمدرضا متقیان تصریح کرد: سهم بنزین مصرفی منطقه آذربایجان شرقی در بازه زمانی یاد شده، ٢٤٦ میلیون لیتر بوده که این مقدار از رشد یک درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی با اشاره به کاهش ٣٨ درصدی مصرف نفت سفید این منطقه در سه ماه نخست امسال نسبت به بهار پارسال عنوان کرد: مصرف این سوخت در ٩٣ روز نخست امسال، به ١٠ میلیون لیتر کاهش یافته است.

متقیان همچنین با اعلام مصرف ٢٥٣ میلیون لیتر نفت گاز در مدت زمان یاد شده، از کاهش ٦ درصدی این فرآورده نفتی در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی درباره نفت کوره مصرفی این منطقه نیز اظهار کرد: مصرف این سوخت در ٩٣ روز نخست امسال، با ٤٨ درصد کاهش نسبت به بهار سال پیش، به  ٢١٢ میلیون لیتر رسیده است.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۵۴۱