قیمت بنزین در بازار آسیا کاهش یافت

قیمت بنزین در بازار آسیا کاهش یافت
قیمت بنزین در هفته منتهی به ٣ ژوئیه (جمعه، ١٢ تیرماه) برای سومین هفته متوالی در بازار سنگاپور کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٣ ژوئیه نسبت به هفته پیش از آن ٢ دلار و ٤٣ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٨٢ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه رسید.

عرضه مازاد نفتا در بازار آُسیا که بيشتر به دلیل عرضه این فرآورده نفتی از سوی پالایشگران فعال در هند است، نه تنها کاهش قیمت این فرآورده نسبتاً سبک نفتی که نوعی بنزین نامرغوب محسوب می‌شود را به دنبال داشته، بلکه این امر، قیمت نهایی بنزین تولید شده را نیز با کاهش محسوسی روبرو کرده است. این درحالی است که حجم پایین تقاضا برای بنزین از سوی برخی کشورها مانند عربستان و اندونزی که عمدتاً واردات خود را از بازار آسیا تامین می‌کنند، دلیل دیگری برای مازاد بنزین است.

قیمت نفت گاز نیز در هفته مورد بررسی با ٢ دلار و ٩ سنت کاهش به ٧٢ دلار و ٣سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٥٢ دلار و ١٨سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته٢  دلار و٤٢سنت کاهش را نشان می دهد.

پایان یافتن تعمیرات دوره‌ای در برخی واحدهای تولیدی در پالایشگاههای فعال در آسیا و حجم بالای عرضه آن، کاهش قیمت نفت گاز را بهراه داشته است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در بازار رتردام برخلاف بازار آسیا یک دلار و ٣٤ سنت افزایش یافت و به ٩٣ دلار و ٣٣ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک همانند بازارسنگاپور با کاهش همراه شد و به ١٠٥ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٥٦ سنت کاهش را نشان می دهد.

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۵۲۵