فروش ٢١٣ میلیارد ریال سوخت به روش باک پر در تمرچین میاندوآب

فروش ٢١٣ میلیارد ریال سوخت به روش باک پر در تمرچین میاندوآب
فروش نفت گاز و بنزین منطقه میاندوآب به روش باک پر در ٩ ماهه اجرای این طرح به ٢١٣ میلیارد ریال رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب به خبرنگار، گفت: از آغاز اجرای طرح باک پر در مهرماه پارسال تاکنون نزدیک به ١٦ میلیون لیتر نفت گاز به خودروهای سنگین و بیش از ٤٢٦ هزار لیتر بنزین نیز به موتور و خودروهای سواری عبوری به کشور عراق عرضه شده است.

احمد مجرد اظهار کرد: عرضه این مقدار سوخت در مرز تمرچین و با نرخ تعادلی بوده است.

وی همچنین فروش سه ماهه نخست امسال نفت گاز و بنزین به روش باک پر در مرز تمرچین را ٦٠ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته مجرد نزدیک به ٥٨ میلیارد ریال از این مبلغ به نفت گاز تحویلی به خودروهای سنگین و بیش از دو میلیارد ریال دیگر نیز به بنزین عرضه شده به موتور و خودروهای سواری عبوری به کشور عراق مربوط می شود.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره مزیتهای طرح فروش باک پر سوخت، گفت: استاندارد سازی باک خودروها، حذف باک اضافی خودروهای سنگین، همچنین کاهش قاچاق فرآورده های نفتی در مناطق مرزی و جلوگیری از ایجاد آلودگیهای زیست محیطی از ویژگیهای اجرای طرح فروش باک پر سوخت است.

به گفته وی، طرح باک پر از مصوبه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزکشور است که در این روش،سوخت داخل باک خودروهای ایرانی و خارجی براساس باک پر محاسبه  و وجه  آن بر پایه نرخ تعادلی مرزی دریافت می شود .

مجرد با اشاره به سیاستگذاریهای جدید امسال درباره افزایش صادرات کالا و به تبع آن افزایش تردد خودروها از مرزهای کشور، تصریح کرد: براین اساس انتظار می رود امسال فروش نفت گاز در بازارچه مرزی تمرچین افزایش یابد.

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۵۶۲