توزیع بیش از ٦٦٠ میلیون لیتر بنزین و گازوییل توسط شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه اهواز

توزیع بیش از ٦٦٠ میلیون لیتر بنزین و گازوییل توسط شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه اهواز
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز از توزیع و مصرف ٦٦٣ میلیون لیتر بنزین، نفت گاز (گازوییل)، نفت سفید و ٧١ میلیون مترمکعب گاز فشرده در گستره عملیاتی این شرکت در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، عبدالصاحب شمخانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در اهواز ، اظهار کرد: در این مدت  ٢٦٢ میلیون لیتر بنزین معمولی و سوپر در گستره عملیاتی این شرکت توزیع و به مصرف رسید که  در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ٣,٥ درصدی داشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین ٣٩٩ میلیون لیتر گازوییل در این منطقه به مصرف رسید که این میزان نیز در مقایسه با سال قبل ٢,٩ درصد افزایش داشت.

شمخانی گفت: مصرف نفت سفید نیز در این مدت با ٥ درصد افزایش به یک میلیون و ٩٥٣ هزار لیتر رسید و توزیع گاز فشرده با ٣,٥ درصد رشد از مرز ٧١ میلیون متر مکعب فراتر رفت.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز با اشاره به توزیع گازوییل یورو ٤ از چند ماه گذشته در استان خوزستان، اظهار کرد: این شرکت برای توزیع بنزین یورو ٤ نیز آمادگی دارد و با  تولید بنزین با این استاندارد در پالایشگاه آبادان، توزیع آن در سطح منطقه آغاز خواهد شد.

وی درباره تامین فرآورده های نفتی پنج استان از سوی این شرکت توضیح داد: با توجه به اجرای طرح تعمیرات خطوط انتقال فرآورده ، این شرکت در یک ماه گذشته با کاربست همه امکانات، تامین بنزین و گازوییل استانهای قم، ایلام، همدان، کردستان و بخشی از استان کرمانشاه را با استفاده از تانکرهای نفتکش به عهده گرفته و این روند احتمالا تا یک ماه آینده ادامه دارد.

شمخانی انجام این کار را سنگین و پرهزینه عنوان کرد و افزود: سوخت مورد نیاز این استانها از طریق انبار نفت نظامیه در شمال اهواز و از تولیدات پالایشگاه نفت آبادان تامین می شود.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در استان خوزستان دو منطقه شامل اهواز و آبادان دارد که تامین و توزیع سوخت در شمال، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و مرکز استان تحت پوشش منطقه اهواز است. 

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۵۹۳