انتقال ٦٠ درصد مواد نفتی در سال ٩٣ با خط لوله انجام شد

انتقال ٦٠ درصد مواد نفتی در سال ٩٣ با خط لوله انجام شد
بیش از ٦٠ درصد مواد نفتی با شاخص تن _کیلومتر ( انتقال فرآورده برحسب مسافت) سال گذشته از طریق خطوط لوله انتقال به مبادی مصرف ارسال شد.

معاون مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران (در بخش حمل مواد سوختی) به خبرنگار شانا، گفت: در ٣٦٥ روز پارسال،خطوط لوله با انتقال ٢٧ میلیارد و ٤٨٥ میلیون و ١٧٧ هزار لیتر مواد نفتی به مبادی مصرف، سهمی نزدیک به ٦٠,٥ درصد را به خود اختصاص دادند.

عباس فیلسرایی با بیان این که این سهم در انتقال مواد نفتی نسبت به سال قبل از آن تغییر چندانی نداشته است، انتقال مواد نفتی را در سال ٩٢ از طریق خطوط لوله ٦١,٣ درصد اعلام کرد.

به گفته وی در بازه زمانی یادشده (سال ٩٢) نزدیک به ٢٤,٥  میلیارد تن - کیلومتر مواد نفتی به وسیله خطوط لوله به مبادی مصرف منتقل شده است.
معاون مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،گفت: سهم حمل مواد نفتی به وسیله نفتشکهای جاده پیما نیز پارسال ٢٥,٢٤ درصد بود.

فیلسرایی اظهار کرد: پارسال نزدیک به ٩,٥ میلیارد تن – کیلومتر مواد نفتی از طریق نفتشکهای جاده پیما به مبادی مصرف انتقال یافته است.

وی تصریح کرد: سهم انتقال مواد نفتی از طریق ریل (مخزندار) نیز در بازه زمانی یادشده برحسب تن کیلومتر، ٥,٦ درصد بوده است.

به گفته معاون مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، پارسال دو میلیارد و ٨١ میلیون و ٧٨٥ هزار لیتر مواد نفتی از طریق وسائل مخزندار به مبادی مصرف منتقل شد که در مقایسه با سال قبل از آن، کمتر از یک درصد کاهش داشت.

فیلسرایی تصریح کرد: مجموع سهم انتقال مواد نفتی به وسیله گازکش، شناور و کشتیهای فرآورده بر استیجاری نیز پارسال بر حسب تن _ کیلومتر، ٨,٣ درصد بوده است.

نفت خام و فرآورده های نفتی با دو شاخص لیتراژ و مسافت انتقال،اندازه گیری می شوند؛ در شاخص نخست، حجم انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی و در شاخص دوم وزن مواد نفتی با درنظر گرفتن طول مسیر انتقال،  اندازه گیری می شوند.

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۶۵۹