جزئیات حادثه سقوط یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره در منطقه خارک

جزئیات حادثه سقوط یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره در منطقه خارک
یک فروند بالگرد استیجاری شرکت نفت فلات قاره که شامگاه دوشنبه ٢٢/٤/١٣٩٤از سکوی ابوذر به مقصد بوشهر به پرواز درآمده بوده ده دقیقه بعد از بلندشدن از سکو از دید رادار خارج شد.
به گزارش شانا به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت فلات قاره، این بالگرد به منظور انتقال یکی از کارکنان شرکت ملی حفاری به بیمارستان، ساعت٢٢:١٠ دوشنبه با ٢ سرنشین، خلبان و کمک خلبان (جمعاً ٤ نفر) از سکوی ابوذر به مقصد بوشهر حرکت کرد که ١٠ دقیقه بعد از دید رادار خارج شد.
پس از بروز این حادثه به سرعت ستاد بحران تشکیل و گروههای عملیاتی وارد عمل شدند که با گشت‌زنی ١٦ فروندشناور، ٢ فروند بالگرد نیروی دریایی و شرکت نفت فلات قاره به همراه تعداد زیادی غواص ، تعدادی از قطعات آن از جمله لایف جکت روی سطح آب پیدا شد. با توجه به این که بالگردها جعبه سیاه ندارند از طریق تجهیزاتی مانند لایف جکت شناسایی می‌شوند. پس از بررسی کارشناسان مشخص شد تجهیزات پیدا شده متعلق به بالگرد موردنظر است. 
بالگرد مذکور در مالکیت شرکت تارا از نوع آگوستا و در اجاره شرکت نفت فلات قاره بوده‌است. این بالگرد از بالگردهای پیشرفته ٥ نفره محسوب می‌شود.
سرنشینان این بالگرد آقایان: کاپیتان علی عزتی (خلبان)، صفر پایخوان (کمک خلبان)، خورشید حسینی و رسول شجرات (همکاران شرکت ملی حفاری) که شانسی برای زنده یافتن آنان وجود ندارد بوده اند. روحشان قرین شادی ابدی.
۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۶۴۸