چراغ سبز برای حضور ژرمنها در صنعت پتروشیمی ایران

چراغ سبز برای حضور ژرمنها در صنعت پتروشیمی ایران
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از معرفی پتانسیلها و موقعیتهای موجود برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران به هیئت تجاری – سیاسی آلمان در هفته آینده خبر داد.

عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره دیدار هیئت تجاری و سیاسی کشور آلمان به سرپرستی زیگمار گابریل، قائم مقام صدر اعظم آلمان و  وزیر اقتصاد و انرژی این کشور با وزیر نفت ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این جلسه پتانسیلها و موقعیتهای موجود برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران معرفی خواهد شد.

به گزارش شانا، آلمان شریک نخست ایران در بخش پایین دستی، تجهیزات، پتروشیمی، پالایشگاه و ساخت توربین است و شرکتهای زیمنس، لورگی، لینده شرکتهای طرف قرارداد ایران در پارس جنوبی هستند.

سفر هیئت آلمانی به تهران با توافق ایران و ٥+١ می تواند نقطه شروع همکاری ایران و اتحادیه اروپا پس از برداشته شدن تحریم باشد؛ با توجه به نقش و قدرت ایران در منطقه و افزایش این قدرت پس از لغو تحریم ها قطعا گسترش این روابط به نفع طرفین خواهد بود؛ ضمن این که وجود منابع غنی نفت و گاز ایران و جذابیت آن، برای سرمایه گذاران غیر قابل چشم پوشی است.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت در حاشیه اجلاس امنیت انرژی در برلین که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد با بیان این که آلمانیها متمایل به گسترش همکاریها با ایران پس از لغو تحریمها هستند، گفت: تهران و برلین به یک اندازه اشتیاق دارند تا پس از برداشته شدن تحریمها، بار دیگر روابط دو جانبه اقتصادی را گسترش و ارتقاء دهند.

۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۵۳۰