اختصاص 42 درصد نفت صادراتی ایران به اروپا/مذاکره قیمتی با شل نداشته ایم

اختصاص 42 درصد نفت صادراتی ایران به اروپا/مذاکره قیمتی با شل نداشته ایم
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت گفت: تلاش می کنیم سهم نفت صادراتی کشور به اروپا را به دوران قبل از تحریم که حدود 42 و 43 درصد نفت صادراتی ما را تشکیل می داد، برسانیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدمحسن قمصری روز سه شنبه در حاشیه نشست بررسی آینده نفت ایران در دوره پساتحریم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: میزان بازپس گیری سهم ایران در بازار نفت اروپا بستگی به عملکرد ما دارد اما تلاش می کنیم آن را به حداکثر ممکن برسانیم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: بازار آسیا به دلیل آنکه به ما نزدیک تر است و قیمت های مناسب تری نیز دارد، بنابراین برای ما اولویت اصلی به شمار می رود.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص مذاکره با شرکت بین المللی شل در تهران، نیز گفت: مذاکراتی که با چنین شرکت هایی انجام می شود، بیشتر در بخش های فنی و بالادست است و هنوز مذاکره ای با آنها در خصوص قیمت نداشته ایم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت همچنین درباره فروش نفت در دوران پس از لغو تحریم، گفت: نوع نفت خامی که ما تولید می کنیم نه فوق سنگین است و نه فوق سبک و در واقع در حدوسط قرار دارد که مشتریان خاص خود را دارد و بنابراین در فروش با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
۲۳ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۶۳۲