افزایش قیمت نفت پس از انتشار بیانیه جمعی

افزایش قیمت نفت پس از انتشار بیانیه جمعی
رویترز اعلام کرد: قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات روز گذشته(سه شنبه) پس از برنامه جامع اقدام مشترک و مشخص شدن این موضوع که برداشته شدن تحریم های صادرات نفت خام ایران مدتی زمان می برد، با افزایش روبرو شد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت جهانی نفت خام که در ساعتهای اولیه معاملات روز سه شنبه بازار نیویورک با کاهش روبرو شده بود، پس از اینکه مشخص شد تحریم ها علیه صادرات نفت خام ایران فوری پس از صدور بیانیه جمعی برداشته نمی شود، افزایش یافت.

براساس برنامه جامع اقدام مشترک تهران و گروه ١+٥، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در ازای تعهدهای ایران در فعالیت های هسته ای خود برداشته می شود، اما تحلیلگران بر این باورند که افزایش صادرات نفت خام ایران تدریجی خواهد بود.

آرمیتا سن تحلیلگر ارشد نفتی موسسه مشاوره ای انرژی اسپکت در این باره گفت: بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی زمانبر خواهد بود و این اتفاق تا پیش از سال آینده رخ نمی دهد و نزدیکترین زمان نیمه دوم سال ٢٠١٦ است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که تهران می تواند ظرف یک سال صادرات نفت خام خود را ٦٠ درصد افزایش دهد.

نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات روز سه شنبه با ٦٦ سنت رشد (١,١ درصد افزایش) به ٥٨ دلار و ٥١ سنت برای هر بشکه رسید؛ این در حالی است که در ساعتهای اولیه معاملات قیمت نفت برنت حدود ٢ دلار کاهش یافته بود.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا با ٨٤ سنت افزایش (١,٦ درصد رشد)، ٥٣ دلار و چهار سنت برای هر بشکه معامله شد.

کاهش ارزش دلار نیز به رشد قیمت نفت خام در بازارهای جهانی کمک کرد.
۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۶۳۳