رودخانه‌های مرزی چه زمانی ساماندهی می‌شوند؟

رودخانه‌های مرزی چه زمانی ساماندهی می‌شوند؟
مدیر کل دفتر رودخانه‌های مرزی و منافع مشترک وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو به‌جد پیگیر ساماندهی و کناره‌بندی رودخانه های مرزی است.

جبار وطن فدا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که ساماندهی و کناره بندی رودخانه‌های مرزی با توافق هر دو کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: لازمه ی انجام این کار توافق هر دو کشور است و از سال های گذشته روال به همین طریق صورت می گیرد.

وی با اشاره به رودخانه ارس گفت: ساماندهی و کناره بندی این رودخانه با توافق جمهوری آذربایجان انجام می شود و با توجه به این که از همان ابتدا قانون به همین روال بوده زین پس نیز ساماندهی و کناره بندی به همین شکل صورت می گیرد.

مدیر کل دفتر رودخانه های مرزی و منافع مشترک وزارت نیرو با بیان این که ساماندهی و کناره بندی رودخانه های مرزی کشورهای همسایه در دستور کار است، اظهار کرد: روال کار به این صورت است که به هنگام ایجاد سیل و جابه جایی از سوی یکی از کشور ها پیشنهاد مطالعه و بررسی داده و بعد از آن کار عملی آغاز می شود.

وطن فدا با بیان این که این تفاهمنامه ساماندهی و کناره بندی رودخانه های مرزی براساس قانون ملی و قرار داد دو جانبه صورت می گیرد، گفت: قانون ملی از سال 1362 مصوب شد و با طرف مقابل نیز از 50 سال پیش توافقاتی در این زمینه داشته ایم و به طور کلی می توان گفت که قدمت اجرایی این کار 30 سال است.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این طرح اظهار کرد:به طور متوسط 30 میلیارد تومان برای این کار پیش بینی می شود و تا کنون نیز هماهنگی و همکاری خوبی را برای ساماندهی وکناره بندی رودخانه های مرزی با کشور های همسایه داشته ایم.

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۵۷۹