توضیحات مدیراسبق نفتی درباره واردات بنزین بی‌کیفیت به ایران

توضیحات مدیراسبق نفتی درباره واردات بنزین بی‌کیفیت به ایران
مدیر عامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد که یکی از فعالیت‌های شرکت متبوعش تجارت فرآوره‌های نفتی است گفت: این شرکت تاکنون به ایران بنزین وارد نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم سید مهدی میرمعزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی، در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تاکنون اقدام به واردات بنزین به ایران کرده است؟ گفت: گسترش انرژی پاسارگاد در ایران فعالیت نداشته است؛ البته یک محموله روغن پایه برای تولید روغن موتور خودرو از ترکمنستان وارد کردیم.

وی با اشاره به این که یکی از فعالیت‌های شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تجارت فرآورده‌های نفتی است گفت: این شرکت از کشورهای منطقه فرآورده نفتی خریداری می‌کند و به شرکت‌های منطقه می‌فروشد.

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد گفت:  این شرکت فرآورده‌های نفتی مانند گاز مایع، بنزین و نفت کوره را از کشورهای ترکمنستان و امارات متحده عربی خریداری می‌کند و به عراق و افغانستان می‌فروشد.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت درباره کیفیت فرآورده‌های نفتی که این شرکت خریداری می‌کند گفت: برخی از فرآورده‌های نفتی نامرغوب در برخی از کشورها مصرف می‌شود و برخی کشورها نیز فرآورده‌های نفتی مرغوب مصرف می‌کنند.

به گزارش تسنیم، گفته می‌شود که یک شرکت ایرانی که تجارت فرآورده‌های نفتی بین کشورهای منطقه یکی از فعالیت‌های آن است با هدف صادرات بنزین به عراق اقدام به واردات پنج هزار تنی بنزین از ترکمنستان کرده است اما به‌جای ارسال این محموله به عراق، به فروش آن به ایران مبادرت کرده است؛ واردات بنزین از ترکمنستان در حالیست که بنزین تولیدی این کشور فاقد استانداردهای یورو4 و مصوب کشور است.

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
تعداد بازدید : ۵۸۴