آماده راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به قاره اروپا هستیم

آماده راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به قاره اروپا هستیم
مدیرعامل شرکت کشتیرانی با اشاره به تعلیق ۶ ماهه تحریم‌های این شرکت از سوی اتحادیه اروپا از آمادگی برای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی حمل مواد فله و لاینر (منظم) به قاره اروپا را دارد.

محمدحسین داجمر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با اجرایی شدن توافق هسته‌ای، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی راه‌اندازی خطوط کشتیرانی را به اروپا دارد.

وی تصریح کرد: در ابتدا باید کارهای اجرایی این مسئله و تجارت آغاز شود و پس از آن‌که به حجم مناسبی از تجارت برسیم می‌توانیم خطوط کشتیرانی را به اروپا راه‌اندازی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی به حجم مناسب مورد نظر خواهید رسید، بیان کرد: همین امروز هم این آمادگی را داریم که خط کشتیرانی فله را به قاره اروپا ایجاد کنیم و برای راه‌اندازی خطوط منظم، جنرال و.. باید حجم تجارت مشخص شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که از متن توافق هسته‌ای یک سری برداشت داشته‌ایم، گفت: در توافق هسته‌ای زمانبندی در موضوعات مختلف آمده است. چنانچه در شورای امنیت بحث لغو تحریم‌ها مطرح شود، اتحادیه اروپا نیز که بر اساس مصوبه این شورا علیه شرکت کشتیرانی تحریم‌هایی را اعمال کرده-این تحریم‌ها- را لغو خواهد کرد.

داجمر افزود: اتحادیه اروپا موارد تحریم را که به کشتیرانی ربط دارد به مدت 6 ماه تعلیق کرده است و قاعدتا با این اقدام ما آمادگی راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی را به این قاره داریم.

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶
تعداد بازدید : ۷۲۹