تاسیس مرکز ویژه در سئول برای بازگشت شرکت‌های کره‌ای به ایران

تاسیس مرکز ویژه در سئول برای بازگشت شرکت‌های کره‌ای به ایران
وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد این وزارتخانه یک مرکز حمایتی ویژه جهت کمک و ارائه اطلاعات لازم به شرکت های خواهان تجارت با ایران تاسیس خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های کره ای، دولت کره جنوبی اعلام کرد، سئول به شکلی فعالانه از حضور شرکت های کره ای در بازار ایران پس از توافق جامع هسته ای حمایت خواهد کرد.
این بیانیه یک روز پس از آن صادر می شود که ایران و گروه 1+5 پس از بیش از دو هفته مذاکرات سخت و فشرده توانستند به توافق جامع هسته ای دست یابند.
وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد، این وزارتخانه اقدامات لازم برای ایجاد یک مرکز حمایتی ویژه جهت کمک و ارائه اطلاعات لازم به شرکت های خواهان تجارت با ایران را صورت خواهد داد.
سئول همچنین انعقاد موافقتنامه هایی در زمینه کشتیرانی، توسعه همکاری های گمرکی دوجانبه برای افزایش مبادلات تجاری، و کمک به بنگاه های تجاری کوچک و متوسط جهت ایجاد روابط با همتایان ایرانی شان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
این کشور همچنین اقداماتی را برای انعقاد موافقتنامه هایی که می تواند همکاری ها در زمینه های علمی و فن آوری در سطح دولتی و نهادهای عمومی را تسهیل کند، انجام خواهد داد.
این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است، به محض لغو تحریم ها، شرکت های کره ای قادر خواهند بود همکاری ها در بخش های بهداشت و درمان و اطلاعات و فن آوری ارتباطات و همچنین مواد غذایی و حوزه های فرهنگی با ایران را توسعه دهند.
«برای تسهیل تراکنش های تجاری، دولت اقدام به بازگشایی تراکنش های مالی و تامین های مالی مرتبط با تجارت و تضمین های اعتباری خواهد کرد.»
بر اساس این بیانیه، همچنین تلاش هایی برای هماهنگی نشست هایی بین خودروسازان، شرکت های فولادسازی، کشتی سازی، شرکت های ساخت و ساز و انرژی کره ای با خریداران ایرانی جهت انعقاد قراردادهای بیشتر انجام خواهد گرفت.
اما وزارت دارایی کره هشدار داده که ابهامات موجود در بازار و رقابت شدید برای امضای قراردادها  می تواند برای منافع بنگاه های اقتصادی کره ای زیان آور باشد.
دولت کره جنوبی خاطر نشان کرده که به دقت تحولات مربوط به لغو تحریم های ایران را دنبال خواهد کرد تا بهتر بتواند به شرکت های کره ای کمک کند.
۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴
تعداد بازدید : ۵۷۶